Aviso sobre la protección de datos personales.
Sumario
1. Preámbulo
Al utilizar los Servicios, RINGOVER SAS, sociedad anónima simplificada con un capital de 1 250 000 euros, inscrita en el Registro Mercantil de Nanterre (Francia) bajo el número 480234210 y cuyo domicilio social se halla en 50 bis rue Maurice Arnoux, 92120 Montrouge (Francia), en lo sucesivo «RINGOVER», está obligada a tratar los datos personales que le conciernen.
RINGOVER se compromete a garantizar la protección, confidencialidad y seguridad de sus datos personales que recopila y que constituyen un elemento esencial de nuestra relación, en cumplimiento de la ley francesa n.º 78-17, de 6 de enero de 1978, relativa a la informática, los archivos y las libertades y del Reglamento (UE) 2016/679 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 27 de abril de 2016, relativo a la protección de las personas físicas en lo que respecta al tratamiento de datos personales y a la libre circulación de estos datos («RGPD») (en conjunto la «Reglamentación aplicable»).
El presente aviso sobre la protección de datos personales (el «Aviso») describe: los datos personales recopilados, su finalidad y base jurídica, sus destinatarios, las personas autorizadas a acceder a ellos, los lugares donde se alojan los datos personales y su seguridad, el período de tiempo durante el que se conservan dichos datos, los derechos que tiene sobre ellos y cómo ejercerlos y, por último, la modificación del presente Aviso.
Tenga en cuenta que RINGOVER no vende sus datos personales a terceros.
Los términos que comienzan por mayúscula y que no se definen en el presente Aviso tienen el significado que se les da en nuestras Condiciones generales de venta, que se pueden encontrar aquí: https://www.ringover.es/cgv.
2. ¿Qué datos personales recopilamos, con qué finalidad y con qué base jurídica?
En la siguiente tabla se especifican los datos que pueden ser tratados y recopilados por RINGOVER, así como su finalidad y base jurídica:
Finalidad |
Datos recopilados |
Base jurídica |
Identificación del Cliente o Usuario Lucha contra el fraude |
Nombre, apellidos, dirección de correo electrónico, copia del DNI, dirección postal, número de teléfono |
Ejecución de un contrato Obligación legal |
Uso del Servicio |
Dirección de correo electrónico, dirección IP, registros de conexión, registros de llamadas y SMS, mensajes del contestador automático, fecha y duración de las llamadas, números llamados o llamantes, declaración de identidad del operador (RIO), justificante de domicilio, mandato de portabilidad, declaración de identidad bancaria (RIB) |
Ejecución de un contrato Obligación legal |
Uso del Servicio |
Todos los datos creados por usted al utilizar el Servicio (contactos telefónicos importados o creados por el Usuario, comentarios de llamadas, etiquetas, saludos, música en espera, etc.) |
Consentimiento |
Gestión de las relaciones con los Clientes |
Resumen de los intercambios comerciales, paquetes, opciones, período de compromiso, facturas y declaraciones de pago, conversación en el chat, intercambios de LinkedIn |
Ejecución de un contrato Interés legítimo Consentimiento |
Evaluación de la calidad del Servicio y/o de la formación de los colaboradores |
Grabación de conversaciones telefónicas cuando la función está activada |
Consentimiento |
Uso del Servicio |
Si se utiliza la Aplicación, esta tendrá acceso a los contactos del terminal del Usuario (no hay importación de contactos en nuestros servidores) |
Consentimiento |
Uso del Servicio |
Todos los datos importados de Google Calendar al utilizar el servicio |
Consentimiento |
Desarrollo de la clientela |
Todos los datos cumplimentados en el formulario de contacto por parte de un socio o indicados en los formularios de participación en concursos (apellidos, nombre, dirección de correo electrónico, número de teléfono) |
Consentimiento Interés legítimo |
Uso del Servicio |
Algunos datos (documentos, imágenes, archivos de audio…) se pueden cargar para sincronizarlos con otras plataformas |
Consentimiento |
Le informamos de que RINGOVER solo actuará como responsable del tratamiento para los datos de tráfico y facturación necesarios para el funcionamiento del Servicio.
Por otro lado, los concursos que organizamos pueden tener lugar en diferentes plataformas. Además del tratamiento de la información personal por nuestra parte, los datos personales también son tratados por el operador de la plataforma. Asimismo, queremos señalar que RINGOVER no es responsable en ningún caso del tratamiento de datos personales en ninguna otra plataforma.
3. ¿Quiénes son los destinatarios de sus datos personales?
Sus datos personales están destinados a:
- RINGOVER y su personal autorizado que, en virtud de sus funciones, necesita conocer esta información para los fines del tratamiento;
- La entidad bancaria encargada del pago de su suscripción a los Servicios;
- Los proveedores de servicios, en calidad de subcontratistas, que RINGOVER utiliza para prestar el Servicio;
- Organismos públicos para cumplir con las obligaciones legales y los requerimientos judiciales.
4. ¿Quién tiene acceso a sus datos personales y cómo se transfieren?
RINGOVER toma todas las medidas necesarias para garantizar el cumplimiento del RGPD y, en consecuencia, la confidencialidad de sus datos personales. Para ello, solo un número limitado de partes puede tener acceso a sus datos personales, sabiendo que se han establecido medidas de protección de los datos personales con todos estos destinatarios, en concreto mediante disposiciones contractuales.
Con el fin de prestar los Servicios, RINGOVER puede necesitar transferir ciertos datos personales proporcionados por el Cliente a subcontratistas secundarios, que pueden estar ubicados fuera del Espacio Económico Europeo y que no garanticen un nivel adecuado de protección de los datos personales.
Para ello, RINGOVER se compromete, de acuerdo con el RGPD, a poner en marcha un mecanismo para cubrir dicha transferencia de una manera que cumpla con el RGPD y, en particular, con las cláusulas contractuales estándar adoptadas por la Comisión Europea para regular la transferencia de datos personales a subcontratistas secundarios ubicados fuera del Espacio Económico Europeo.
En este caso, el uso y la transferencia por parte de Ringover a cualquier otra aplicación de la información recibida de las API de Google se realizará en conformidad con la Google API Services User Data Policy, incluidos los requisitos de uso limitado.
5. ¿Dónde se alojan sus datos personales?
Todos los datos personales que recopilamos se alojan en nuestros servidores ubicados en Francia o en la Unión Europea. Disponemos de equipos en 6 puntos de presencia en la región de París y en los departamentos de ultramar. No utilizamos proveedores de servicios para alojar sus datos.
6. ¿Cómo protegemos sus datos personales?
RINGOVER aplica todas las medidas técnicas y organizativas necesarias para garantizar la seguridad y la confidencialidad de los datos personales recopilados y tratados y, en concreto, para evitar que se distorsionen, dañen o comuniquen a terceros no autorizados, garantizando un nivel de seguridad adecuado a los riesgos asociados al tratamiento y a la naturaleza de los datos personales que deben protegerse, teniendo en cuenta el nivel tecnológico y el coste de aplicación.
Las llamadas de las aplicaciones RingOver están encriptadas (SRTP). Las solicitudes a la API se realizan únicamente mediante HTTPS (TLS).
Las llamadas entrantes y salientes (excepto las intra-RingOver) se gestionan mediante interconexiones directas con los operadores telefónicos que proporcionan el tránsito (como Orange, SFR, Belgacom o Tata).
En cualquier caso, RINGOVER se compromete a:
- Notificar cualquier incumplimiento relativo a los datos personales de acuerdo con lo dispuesto en los artículos 33 y 34 del RGPD.
- Informar a los Clientes y Usuarios afectados en caso de que se produzcan incumplimientos relativos a los datos personales que puedan suponer un alto riesgo para sus derechos y libertades, en términos sencillos y claros y describiendo las consecuencias probables del incumplimiento, así como las medidas aplicadas por RINGOVER para remediar dicho incumplimiento, lo que incluye las destinadas a mitigar sus posibles consecuencias negativas.
Se recuerda que cada Usuario o Cliente contribuye a la protección de sus datos personales respetando las normas prescritas en las Condiciones generales de venta, en concreto en lo que respecta a sus identificadores de conexión.
7. ¿Cuál es el período de conservación de sus datos personales?
Sus datos personales se conservan durante el tiempo necesario para cumplir con las obligaciones legales y contractuales a las que está sujeta RINGOVER. Por ello, el período de conservación de los datos depende de su naturaleza:
Tipo de datos recopilados |
Período de conservación |
Identificación |
- Clientes: toda la duración del contrato y 1 año después de su finalización - Concursos: duración del concurso - Clientes potenciales: máximo de 3 años después del último contacto |
Uso del Servicio |
Duración del contrato y, como máximo, 1 año después de la finalización para los registros de llamadas, SMS y MMS, chats, intercambios de LinkedIn y 5 años después de la finalización para las facturas |
Grabación de conversaciones |
- Varía según la duración determinada por el Usuario y la normativa aplicable (en Francia la duración máxima legal es de 6 meses) - Al borrar manualmente el archivo |
Grabación de chats |
- Máximo un año después de la conversación por chat - A petición del Usuario |
Cookies |
13 meses |
En los casos en que la ley lo exige, RINGOVER conserva determinada información durante el tiempo necesario para cumplir con las disposiciones legales y reglamentarias aplicables a sus actividades.
8. ¿Qué derechos tiene sobre sus datos personales?
Previa solicitud expresa y acreditando su identidad ante RINGOVER cuando sea necesario, los Clientes y Usuarios tienen diversos derechos sobre sus datos personales dentro de los límites y las condiciones autorizados por la normativa, entre ellos:
- El derecho de acceso: le permite obtener información sobre el tratamiento de sus datos personales y una copia de los mismos;
- El derecho de rectificación: le permite modificar o completar sus datos personales y actualizarlos;
- El derecho de eliminación: le permite solicitar la eliminación total o parcial de sus datos personales;
- El derecho de oposición: le permite oponerse, en cualquier momento, al tratamiento de sus datos personales. En este caso, RINGOVER dejará automáticamente de tratar sus datos personales, a menos que existan motivos legítimos imperiosos para el tratamiento, o para garantizar el establecimiento, el ejercicio o la defensa de reclamaciones legales, de conformidad con la normativa aplicable;
- El derecho de limitación: le permite limitar el tratamiento de sus datos personales;
- El derecho a la portabilidad: le permite recibir los datos sobre usted, ya comunicados a RINGOVER, y reutilizarlos o transmitirlos a otro responsable del tratamiento.
Además, cuando los Clientes y Usuarios hayan dado su consentimiento para una determinada operación de tratamiento, tienen la posibilidad de retirarlo en cualquier momento.
Para obtener más información, visite el siguiente enlace: https://www.cnil.fr/fr/respecter-les-droits-des-personnes.
9. ¿Cómo puede ejercer sus derechos sobre sus datos personales?
9.1. ¿A quién debe dirigirse?
Basta con que se ponga en contacto con el responsable de la protección de datos (DPO) designado por RINGOVER.
9.2. ¿Cómo puede ponerse en contacto con él?
Puede ponerse en contacto con él por correo postal en la siguiente dirección: BJT PARTNERS, 50 bis rue Maurice Arnoux, 92120 Montrouge (Francia). Asimismo, puede hacerlo por correo electrónico en la siguiente dirección: [email protected]
9.3. Tramitación de su solicitud
Recibirá una respuesta en un plazo máximo de un mes, precisando que este plazo podrá prorrogarse dos meses en función de la complejidad y el número de solicitudes que puedan recibirse. En el plazo de un mes a partir de la recepción de su solicitud, se le informará de esta prórroga y de los motivos del aplazamiento.
10. Modificación del Aviso
Podemos modificar el presente Aviso cuando sea oportuno para reflejar los cambios en nuestras prácticas, para aclarar más nuestras prácticas o para garantizar el cumplimiento de la normativa.
En este caso, se le informará mediante un mensaje en este sitio que le invitará a consultar el Aviso actualizado.
Cookies
1. Información sobre el uso de cookies
Entre los datos personales, RINGOVER recopila datos de las cookies depositadas al navegar por los sitios web Ringover.es/ringover.fr/ringover.uk o Myringover.com (el «Sitio») o la Aplicación RingOver con el fin de distinguirlo de otros Usuarios. Esto nos ayuda a proporcionarle una experiencia agradable cuando navega por este sitio y a mejorarlo.
2. Definición de cookies
Una cookie es un pequeño archivo de texto, imagen o software que se coloca y almacena en el ordenador o smartphone del Usuario o Cliente, así como en cualquier dispositivo que le permita navegar por internet («Terminal»).
Para obtener más información sobre las cookies, visite el siguiente enlace: https://www.cnil.fr/fr/definition/cookie.
3. Obtención del consentimiento
Se requiere su consentimiento para el uso de ciertos tipos de cookies. Para ello, cuando acceda a nuestro sitio web tendrá la opción de aceptar o rechazar las cookies. Basta con hacer clic en el enlace «gestionar las cookies» en la parte inferior de la página de nuestro sitio web y seguir el menú de consentimiento de cookies.
4. Finalidad de las cookies
Las cookies pueden utilizarse con fines estadísticos y permiten que un sitio web reconozca al Usuario o Cliente para indicar su paso por una página determinada y así ofrecerle servicios adicionales como: mejorar su comodidad de navegación, proteger su conexión o adaptar el contenido de una página a sus centros de interés y a su Terminal.
5. Período de conservación
RINGOVER conserva su elección durante 6 meses. Al final de este período, se le pedirá que renueve o no su consentimiento al consultar los sitios web de RINGOVER.
Puede cambiar de opinión en cualquier momento haciendo clic en el enlace «gestionar las cookies» en la parte inferior de la página de nuestro sitio web y siguiendo el menú de consentimiento de cookies.
6. Tipos de cookies utilizadas en nuestro sitio web
6.1. Cookies técnicas
Las cookies técnicas tienen una vida muy corta (tiempo de sesión) e incluyen las cookies estrictamente necesarias para obtener la información requerida para navegar por nuestro Sitio y Aplicación (como los identificadores de sesión, la versión de su sistema operativo y la versión de la Aplicación utilizada) que le permiten utilizar las principales características del Sitio o Aplicación. También permiten aplicar medidas de seguridad (por ejemplo, cuando se le pide que vuelva a conectarse al espacio RingOver después de un determinado período de tiempo).
6.2. Cookies funcionales
Las cookies funcionales tienen una vida muy corta (tiempo de sesión, unas horas y un año como máximo) y nos permiten darle acceso a características específicas, en concreto para reconocerle, indicar que ha visitado una página concreta y mejorar así su comodidad de navegación, adaptar la presentación del Sitio a las preferencias de visualización de su Terminal (idioma utilizado o resolución de la pantalla) y memorizar las contraseñas y otra información relativa a un formulario que haya cumplimentado en el Sitio o la Aplicación (inscripción o acceso al espacio Ringover).
No pedimos su consentimiento antes de depositar estas cookies. Sin embargo, puede oponerse al uso de estas cookies y eliminarlas mediante la configuración de su navegador, aunque se arriesga a no poder acceder al Sitio, la Aplicación y/o los servicios del Sitio y la Aplicación.
6.3. Cookies analíticas para la medición de la audiencia
Las cookies para la medición de la audiencia son emitidas por nosotros o por nuestros proveedores de servicios técnicos.
Las cookies se utilizan para elaborar análisis estadísticos de los hábitos de navegación de los Usuarios del Sitio y de la Aplicación. Los resultados de estos análisis se procesan de forma anónima y exclusivamente con fines estadísticos, solo si el proveedor de servicios utiliza cookies relacionadas con el navegador utilizado o en otros Terminales utilizados para navegar por el Sitio.
Además de analizar el tráfico, permiten, en su caso, detectar problemas de navegación y, en consecuencia, mejorar la ergonomía de nuestros Servicios.
Los servicios de análisis de tráfico utilizados por el Sitio y la Aplicación solo producen y envían a nuestros proveedores de servicios técnicos estadísticas agregadas y volúmenes de tráfico, con exclusión de cualquier información individual. No permiten rastrean su navegación en otros sitios.
La vida de estas cookies de medición de la audiencia no supera los 13 meses.
También utilizamos herramientas para medir la eficacia de nuestras campañas de correo electrónico, lo que nos permite llevar a cabo las acciones comerciales pertinentes en función de la información recopilada (por ejemplo, enviar un nuevo mensaje o una oferta personalizada).
Puede optar por rechazar las cookies analíticas de sus datos de navegación. Para ello, basta con hacer clic en el enlace «gestionar las cookies» en la parte inferior de la página de nuestro sitio web y seguir el menú de consentimiento de cookies.
7. Configuración de las cookies
7.1. En el sitio web de Ringover
Puede configurar el uso de cookies en nuestro sitio web «ringover.com» haciendo clic en «gestionar las cookies» en la parte inferior derecha.
7.2. En el navegador
Siempre puede oponerse a que se depositen cookies utilizando la configuración adecuada de su navegador para las cookies, el modo de navegación privada o la configuración «Do Not Track» (DNT) de su navegador (que puede traducirse como «no deseo un seguimiento»).
En función de su navegador, el Usuario tiene las siguientes opciones: aceptar o rechazar las cookies de cualquier origen o de un origen determinado o programar la visualización de un mensaje que solicite la conformidad del Usuario cada vez que se deposite una Cookie en el Terminal.
Para expresar o reconsiderar sus elecciones, los Usuarios pueden consultar el menú de ayuda o la sección específica de su navegador:
7.3. En un Terminal móvil
En los Terminales móviles, el depósito de cookies publicitarias se puede configurar directamente en los ajustes del Terminal.
Para su información, indicamos los pasos que debe seguir para hacerlo en los principales sistemas operativos móviles:
- Apple / IOS: 1. Ajustes / 2. Confidencialidad / 3. Publicidad / 4. Desactive el «Seguimiento limitado de anuncios» para desactivar el seguimiento por parte de iAd (la red publicitaria de Apple)
- Android: 1. Ábralo / 2. Cuenta o Sincronización (según el dispositivo) / 3. Google / 4. Confidencialidad o Anuncio (según el dispositivo) / 5. Haga clic en Desactivar anuncios por centro de interés
- Windows: 1. Ajustes / 2. Ajustes publicitarios / 3. Cambie las opciones
Los procedimientos descritos anteriormente eran los vigentes en el momento de la redacción del presente Aviso. Los operadores de estos sistemas operativos pueden cambiar el procedimiento para acceder a estos ajustes en cualquier momento.
7.4. En una plataforma de gestión de cookies
Para un mejor conocimiento y control de las cookies de todos los orígenes y no solo las de nuestro Sitio, se invita a los Usuarios a consultar el sitio Youronlinechoices, publicado por la Oficina de Publicidad Interactiva de Francia (Interactive Advertising Bureau, IAB) con el fin de saber qué empresas están registradas en esta plataforma y cuáles ofrecen la posibilidad de rechazar o aceptar las cookies utilizadas por estas empresas para adaptar la información de navegación y los anuncios susceptibles de ser mostrados en el Terminal: https://www.youronlinechoices.com/be-fr/controler-ses-cookies.
8. Partners
Las cookies de Ringover se usan para personalizar el contenido y los anuncios, ofrecer funciones de redes sociales y analizar el tráfico. Además, compartimos información sobre el uso que hagas del sitio web con nuestros partners de redes sociales, publicidad y análisis web, quienes pueden combinarla con otra información que les hayas proporcionado o que hayan recopilado a partir del uso que hayas hecho de sus servicios:
This Privacy Policy was last updated July 29th, 2021.
Sumario
Ringover Inc., Privacy Policy – U.S.
Ringover Inc., (“Ringover,” “we” or “us”) provides enterprise communications services including Voice over Internet Protocol (VoIP) telephone services and related products and software (the “Services”).
This Privacy Policy contains important information on how we use, maintain and disclose personal information collected about you on this website and webpages owned and operated by Ringover as well as the Services provided on our website through the customer portal for business customers. By accessing this website or providing information to us through this website, including our customer portal, you accept the terms of this Privacy Policy.
How we collect and use your personal information
Ringover collects certain information from you when you request information about Services, establish an account, request information, or ask to be included in an email or other contact list. Through our website and customer portal, you may provide us with certain personal information in order to set up an account, contact us, request information, access information or subscribe to Services. This information may include:
- information allowing you to be identified and contacted (first name, last name, email, proof of identity, service address(es), mailing address, phone number);
- information permitting use of the service (such as email, IP address, usernames, call and text message logs, voicemails, chats, information related to your incoming and outgoing calls (date, duration, numbers calling or called, etc.), documents necessary to port your telephone number in or out of our system, and your bank routing number if you use direct deposit);
- information created by you in connection with your use of the Service (such as phone contacts imported or created by Users, call comments, tags, greetings, hold music, data necessary to the integration of professional tools);
- information related to your commercial dealings with Ringover (such as summary of exchanges (subscriptions, options, commitment duration), status of invoices and payments);
- information that you voluntarily provide Ringover, e.g. recorded phone conversations in case of activation of this feature, and in the case of use of the Ringover Android or iOS apps, the app can access contacts in your User phone for the sole purpose of allowing you to call these contacts via Ringover. The contacts in your phone are not imported to our servers.
- other information needed to provide you with the information or services you are requesting.
You may enter this information through our contact us form or through our customer portal, available at Ringover.com. We are not responsible for the privacy practices of third parties, even those that have websites linked to or from our website or who act as our marketing agents, dealers or who are designated as Ringover Marketing Partners. We encourage you to review the respective privacy policies of any such third parties.
When you browse our website, you do so anonymously. As with most websites, our website collects certain information automatically, such as the internet domain from which you access our websites, IP address, the type of browser and operating system you use, the date and time of access, pages visited, and the address of the website from which you linked to our website. Like many websites, our website uses cookies to collect information about how you use the website and to assist us in improving our website by understanding how it is used by customers. We do not link this automatically collected data to any personal information. Please see below for more information about our cookies and tracking policy.
We may use the information we collect about your through our website to administer your account; improve Services; correspond with you, particularly when you submit an inquiry, or sign up to receive products or Services, or other communications and updates from us; to maintain the security and integrity of our website, products and Services; to administer, review and improve our website, products or Services; or, should you become a customer, for purposes permitted by your agreements with us, if any, to enable us to provide you with and bill you for certain products or Services. Your information can also be used for the following purposes: recording your Subscription to the Service and assigning a Ringover number; call, fax and text message routing; integrations with your professional tools; management of contacts and user sound files; generating and providing statistics on your calls; access to and use of your personal space (app.ringover.com and dashboard.ringover.com); payment management; managing signatures for contractual documentation; and sending newsletters, updates and other information on your calls.
Some products and services may be provided by third-party vendors, such as the manufacturers of various equipment or devices which may be purchased or leased from Ringover. We will not share or sell your personal information with third parties, other than to our Marketing Partners, agents, and dealers; third party telecommunications carriers and Internet backbone providers; vendors, licensors and suppliers, including payment processors, software or hardware providers, our customer portal host, and others who perform similar functions on our behalf and require such information to provide, bill for or maintain the products and services you have ordered; to protect our network and customers and the networks of our telecommunications carriers and Internet backbone providers; in connection with certain advertising on our website (see more below in the section on cookies); and as otherwise required or permitted by law.
We may disclose your personal information when such disclosure is required or authorized by law or through legal process, or when pertinent to judicial or governmental investigations or proceedings, to protect our legal rights, or to defend and protect the rights of others; in connection with a sale, purchase, merger, reorganization, liquidation or dissolution involving Ringover; and when necessary to respond to an emergency, which includes protecting your safety or the safety of others.
Children
We are committed to protecting the privacy of children. We do not knowingly attempt to solicit or receive information from children under the age of 13, nor send them requests for personal information. In the event that we determine that we possess personal information from children under the age of 13, we will delete that information.
Cookies and Tracking Technology
Like many other websites, Ringover collects data with cookies during browsing of the websites Ringover.com or Myringover.com ("Site") or the Ringover Application. A cookie is a small text, image or software file that is placed and stored on the User’s or Customer’s computer, smartphone or any other device allowing internet browsing (“Terminal”).
Cookies are very useful for allowing a website to recognize a User or Customer, marking their passage from one page to another and bringing additional benefits such as: increased ease of browsing, secured connection and adaptation of web page content according to their preferences and Terminal.
A cookie does not directly identify a user (it does not contain names or first names), but rather your Terminal’s browser or the application used. However, it allows the actions of the same user to be followed using the unique identifier contained in the cookie file. The term "cookie" is also used generically to refer to other similar technologies such as web beacons or invisible pixels, which are small digital images invisible to the user integrated on web pages or in emails and associated with the placement of cookies used to track and analyze the same user’s navigation.
The information stored by cookies, during a period of limited validity, includes pages visited, advertisements on which the User clicks, the type of browser used and their IP address as well as the information they have entered on the Site.
Types of cookies used on the Site
1. Technical and feature cookies
Technical cookies include the cookies necessary to obtain information required for navigation of our Site and applications (session identifiers, your operating system version, and the version of the application used), allowing you to use principal features of the site or application. Feature cookies allow you to access specific features and be recognized, marking your movements from one page to the next as well as improving your ease of navigation; adapting site presentation to your Terminal’s preferences (language used, resolution), memorizing passwords and other information using forms you have filled out on the Site or Application (sign-up or access through the MyRingover space). Technical cookies also allow the implementation of security measures (for example, when you are asked to log in again to the MyRingover space after a certain period of time has elapsed).
We do not ask your permission for the placement of these cookies. Nonetheless, you can object to the use of these cookies and delete them in your browser settings, although such a step may prevent you from being able to access the Site, the Application or services.
These cookies have a very short lifespan: strictly necessary cookies last for the duration of the session, and for feature cookies, from a few hours at least to a year at most.
2. Analytical and traffic measuring cookies
Cookies measuring traffic are emitted by us or by our technical contractors.
Cookies are used for statistical analysis of the navigation modalities for Users of the Site and Application. The results of this analysis are treated anonymously and exclusively for statistical purposes, and only if the service provider uses cookies related to the browser or other Terminals used to navigate the Site.
In addition to traffic analysis, they allow, if necessary, the detection of navigation problems, therefore improving the practicality of our services.
The traffic analyzing services used by the Site and Application produce and send to our technical service providers only aggregated statistics and traffic volumes, with the exclusion of any individual information.
These traffic analytics cookies will not last beyond 13 months.
We also use tools to measure the effectiveness of our email campaigns, which enable us to engage in relevant commercial actions based on information collected (for example, sending a new message or a personalized offer).
You can choose to opt out of analytics cookies from your browsing data. To do this, please see the information below under “Your preferences on cookie placement.”
3. Advertising cookies
Use of advertising space on our Site and Application contributes financially to the content and services that we provide to you. Use of advertising cookies allows you to view ads or follow sponsored links that we determine (or that our partners determine) to be most adapted to your user profile according to your areas of interest, your Terminal, your browsing history or geographic position. It also allows ads from other sites to be adapted to your user profile.
The relevance of public content opened on our Site or third party sites can be achieved thanks to third party technology, through the association of navigation information on the terminals that you use to connect to our Sites and Application or other sites or applications, and with the data you provide to us during your registration or access to any of our services.
To prevent the use of third party cookies, please see the information below under “Your preferences on cookie placement.”
Refusal of these advertising cookies will not impact the use of our Sites or Application. However, refusing them will not block ads. It instead will only result in showing ads unspecified to your areas of interest.
4. Sharing cookies (social media)
Our Sites and Application contain cookies for links to Facebook and other social media sites, allowing you to share content from our Site with others, make them aware of your tips or opinions concerning the Sites or Application, or even to connect in order to access the entirety of Ringover’s Services via your login information on these social media networks.
This is notably the case with sharing buttons for such social media sites as “Facebook,” “Twitter,” or ”LinkedIn,” which are present on our blog, for example. The social networks providing these buttons are likely to identify you with them, even if you do not use them while consulting our Sites and Application.
These cookies are directly placed by the social media networks. If you are connected to social media while browsing our Sites and Application, the buttons allow content to be shared via your user account.
We invite you to consult these social media networks’ policies on the protection of private life to become more aware of the uses of navigation information, mainly for advertising purposes, gathered through these application buttons.
These cookies do not last longer than 13 months.
Your preferences on cookie placement
When you access the Site or use the Application, you have the possibility of adjusting the settings for cookie placement on your Terminal, notably via the information banner appearing when you access the Site.
You can prevent the placement of all cookies except technical cookies essential to the functioning of the Site, or you can manually prevent the placement of each type.
You also have the following options for managing cookie types:
1. Cookie settings in your browser
Ringover’s website does not respond to “Do not Track” signals.
Depending on the browser, the User has the following options: accept or reject cookies of all types and origins or program a pop-up window asking for User permission each time a cookie is placed on the Terminal.
To refine or review options, Users can refer to the help menu or the dedicated section of their browser:
- - for Internet Explorer™ : http://windows.microsoft.com/fr-FR/windows-vista/Block-or-allow-cookies
- - for Safari™ : https://support.apple.com/fr-fr/guide/safari/sfri11471/mac
- - for Chrome™ : http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=fr&hlrm=en&answer=95647
- - for Firefox™ : https://support.mozilla.org/fr/kb/autoriser-bloquer-cookies-preferences-sites
- - for Opera : https://help.opera.com/fr/Windows/10.20/fr/cookies.html
2. Mobile terminal cookie settings
On mobile devices, the placement of advertising cookies can be modified directly in the Terminal’s settings.
You’ll find information on the steps to follow for the main mobile operating systems:
- Apple / IOS: 1. Settings / 2. Privacy / 3. Advertising / 4. Disable "Limited Advertising Tracking" to disable iAd Tracking (Apple’s Ad Network)
- Android: 1. Open / 2. Account or Sync (depending on your device) / 3. Google / 4. Privacy or Announcement (depending on your device) / 5. Click “Deactivate interest-based ads”
- Windows: 1. Settings / 2. Ads Settings / 3. Edit Options
The procedures described above are those existing at the time of the initial writing of this Privacy Policy; operators of these operating systems may at any time modify the procedures to access these settings. Ringover will have no responsibility to update this Privacy Policy to reflect changes in third party procedures.
How we protect your information
We make reasonable efforts to maintain the security of our servers and computer networks in order to help prevent the loss, misuse, and modification of the personal information we collect on our website. We protect the security of your personal information by using specialized software during the Service application process, enrollment, or when you pay for Services via our customer portal. We also maintain reasonable administrative, technical, and physical safeguards to protect the personal information in our possession. We have established security protocols to ensure that we are doing our part to protect against any anticipated threats or hazards to the security and integrity of our systems. Even though we take reasonable steps to maintain information security, and expect our vendors to do the same, we cannot guarantee the security of personal information.
We also encourage our customers to do their part in protecting their personal and sensitive information, including being responsible for maintaining the confidentiality of their account login information and other passwords.
Customer Proprietary Network Information (CPNI)
Certain of the information that we collect from you may constitute Customer Proprietary Network Information, or CPNI. CPNI is certain information that we obtain solely by virtue of providing you with the VoIP Services, and that concerns the VoIP Services you purchase, including the type, destination, technical configuration, location and amount of use of such Services, along with related billing information.
From time to time, we will use the CPNI information we have on file to provide you with information about our communications-related products and services or special promotions. Ringover’s use of CPNI may also enhance our ability to offer products and services tailored to your specific needs. Ringover may use your CPNI to let you know about communications-related services other than those to which you currently subscribe that Ringover believes may be of interest to you. In some instances, Ringover will want to share Customer’s CPNI with parties who are authorized to offer Ringover’s services or who perform functions on Ringover’s behalf, such as independent contractors, suppliers, agents or “Marketing Partners,” in order to provide Customer with information about Ringover’s communications-related products and services or special promotions. Your signature on a service agreement or sales order signifies Customer’s consent that Ringover may use and disclose CPNI as described herein.
Nonetheless, you do have the right to restrict Ringover’s use of your CPNI. Customer may deny, withdraw or restrict our right to use CPNI at any time by advising Ringover via email message to [email protected] If Customer denies or restricts its approval for Ringover to use Customer’s CPNI, Customer will suffer no effect, now or in the future, with regard to how Ringover provides any Services to which Customer subscribes. Any denial or restriction of Customer’s approval remains valid until Customer’s Services are discontinued or Customer affirmatively revokes or limits such approval or denial.
Ringover may disclose CPNI without your consent, and without asking for Customer’s authorization, in any of the following circumstances:
- When disclosure is required by law or court order.
- To protect the rights and property of Ringover or to protect Customer and other carriers from fraudulent, abusive, or unlawful use of services.
- For directory listings.
- To provide Ringover Services to the Customer, including assisting Customer with troubles associated with its Services. Without limiting the foregoing, if you purchased your Ringover Services through a designated Ringover “Marketing Partner,” that entity will provide you with certain support services, and Ringover will share your CPNI with that Marketing Partner as necessary to enable it to provide you with customer support.
- To bill the Customer for Services.
- When Customer has approved use of their CPNI for Ringover, or Ringover’s partners, affiliates, or independent contractors.
Federal privacy rules require Ringover to authenticate the identity of the Customer calling Ringover prior to disclosing CPNI. Customers calling Ringover can discuss their Services and billings with a Ringover representative once that representative has verified the caller’s identity. There are three methods by which Ringover will conduct Customer authentication:
- 1. By having the Customer provide a pre-established password and/or PIN;
- 2. By calling the Customer back at the telephone number associated with the Services purchased; or
- 3. By mailing the requested documents to the Customer’s address or email address of record.
In the event the Customer fails to remember their password and/or PIN, Ringover will ask the Customer a series of questions known only to the Customer and Ringover in order to authenticate the Customer. You may manage your password in the online customer portal available at [email protected]
Ringover will notify you of changes to your account. These notifications may be sent to a postal or e-mail address, or by telephone, voicemail or text message.
In addition to the protections described elsewhere in this Privacy Policy, Ringover employees are trained on how CPNI is to be protected and when it may or may not be disclosed. Ringover maintains records of its own and its joint venture partners and/or independent contractors (if applicable) sales and marketing campaigns that may utilize Customer CPNI. Ringover also keeps records of instances in which CPNI is disclosed to third parties or where third parties were allowed access to Customer CPNI.
In the event Ringover experiences a privacy breach and CPNI is disclosed to unauthorized persons, Ringover will notify law enforcement as required by Federal regulations. Ringover cannot inform Customer of the CPNI breach until at least seven (7) days after notification has been sent to law enforcement, or later if law enforcement directs us to postpone disclosure pending investigation. Ringover is required to maintain certain records regarding any breach involving the release of CPNI and retain these records for a period of not less than two (2) years.
Your California Privacy Rights
If you are a California resident, you may request information regarding the disclosure of your personal information by Ringover to a third party, if any, for a third party’s direct marketing purposes once per calendar year. If applicable, this information would include the categories of information and the names and addresses of businesses with which we shared information in the prior calendar year. To make such a request, please send an email to [email protected], with “Request for California Privacy Information” in the subject line or body of the email or letter.
Changes and updates to this Privacy Policy
We will change and update this Privacy Policy from time to time. When we do, the Privacy Policy version date, at the top of this page, will be updated to reflect that revision. We encourage you to periodically re-read this Privacy Policy to see if any changes could affect you.
Questions, concerns or complaints
If you have any questions about this Privacy Policy, you can reach us by sending an email to [email protected].