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Versión aplicable desde el 22/02/2024
Sumario

Introducción

Las presentes Condiciones Generales de Venta y Servicios (en adelante, las «CGVS») son aplicables a la prestación de Servicios por parte de BJT PARTNERS - RINGOVER GROUP, cuya razón social es «RINGOVER GROUP», sociedad por acciones simplificada con un capital de 1 511 491 euros, inscrita en el Registro Mercantil y de Sociedades de Nanterre con el número 480234210, con domicilio social en 50 bis rue Maurice Arnoux en Montrouge (92120), (en lo sucesivo «RINGOVER GROUP»), a sus clientes (en lo sucesivo «Cliente»). Se especifica que los Servicios se limitan estrictamente al uso con fines profesionales, con exclusión de cualquier uso como consumidor en el sentido del Código de consumo francés. Las CGVS deben ser aceptadas por el Cliente, que se compromete a transmitirlas y a hacerlas respetar por parte de los Usuarios.

Definiciones

«Acceso»: derecho limitado concedido al Cliente para crear una Cuenta de Usuario.

«Formulario de pedido»: documento contractual generado por RINGOVER GROUP y enviado al Cliente que especifica el paquete de Suscripción elegido y el número de Accesos solicitados.

«Cliente»: persona física o jurídica que se suscribe a un Servicio como profesional.

«Cuenta del Cliente»: cuenta creada por el Cliente en el momento de la Suscripción y a la que están vinculadas las cuentas de los Usuarios y los Accesos adquiridos por el Cliente.

«Cuenta de Usuario»: cuenta creada por el Cliente en virtud de un Acceso y asignada al Usuario para el uso del Servicio.

«Contenido del Cliente»: información disponible para el Cliente independientemente del uso de los Servicios y enviada por el Cliente en el transcurso del uso de los Servicios.

«Contrato»: conjunto contractual formado por las presentes CGVS y sus Anexos y cualquier Formulario de pedido aplicable.

«Fecha efectiva»: fecha de firma de las presentes condiciones por las partes.

«Incidente»: interrupción total del Servicio, determinada y medida por el RINGOVER GROUP.

«Información Confidencial»: cualquier información que se designa como confidencial o que razonablemente debería considerarse confidencial teniendo en cuenta la naturaleza de la información y las circunstancias de su divulgación, incluidos los términos de las presentes condiciones (incluidos los precios), así como los planes comerciales y de marketing, la tecnología y la información técnica, los planes y diseños de productos y los procesos comerciales divulgados por dicha parte.

«Números Ringover»: números de teléfono asignados al Cliente al registrarse en el Servicio y/o al utilizar el Servicio, y/o los números de teléfono asignados a los Usuarios por el Cliente en virtud de los Accesos.

«Servicios»: todos los servicios prestados por RINGOVER GROUP accesibles en la Plataforma, tal y como se describen en el Anexo 1.

«Suscripción»: proceso por el cual el Cliente realiza las gestiones necesarias para beneficiarse del Servicio por parte de RINGOVER GROUP o de uno de sus distribuidores, proveedores, revendedores o espacios autorizados.

«Usuario»: significa cualquier persona autorizada por el Cliente a utilizar el Servicio en virtud de un Acceso.

1. Suscripción y activación del Servicio

1.1. Justificantes de identidad

El Cliente garantiza que la persona que suscribe los Servicios en nombre del Cliente demuestra su identidad y su capacidad para actuar y representar al Cliente mediante la presentación de documentos acreditativos (como una certificación de la inscripción de la sociedad, un documento de identidad, poderes, etc.). El Usuario debe tener una dirección (postal o IP) situada en la Unión Europea en el momento del uso efectivo del Servicio. A tal efecto, las autoridades reguladoras podrán exigir un justificante de la identidad del Usuario en función del tipo y la zona de numeración del número de teléfono elegido en el momento de la Inscripción. Estos justificantes deben ser proporcionados por el Cliente tan pronto como se cree la Cuenta de Usuario. No se podrá activar el Servicio hasta que no se hayan presentado dichos justificantes. Asimismo, RINGOVER GROUP podrá denegar la activación de los Servicios o rescindirlos en caso de declaración falsa o fraudulenta y a falta de rectificación en un plazo de ocho (8) días tras el requerimiento formal enviado por RINGOVER GROUP.

1.2. Aceptación y modificación de las CGVS

El Cliente puede suscribirse en línea o firmando y enviando un Formulario de pedido debidamente cumplimentado mediante firma electrónica. El Cliente tendrá la posibilidad de corregir, antes de finalizar su Suscripción, cualquier error que haya podido cometer al introducir sus datos.

1.3. Duración del Contrato

El presente Contrato entrará en vigor en la Fecha efectiva y continuará hasta que todas las Suscripciones suscritas en virtud del mismo hayan expirado o hayan sido rescindidas (la «Duración del Contrato»).

1.4 Duración de las Suscripciones

La duración de la Suscripción es la indicada en el Formulario de pedido correspondiente. Las Suscripciones entran en vigor en la fecha de firma del Formulario de pedido correspondiente (el «Duración de la Suscripción»). Las Suscripciones sin compromiso son válidas durante un (1) mes, renovables tácitamente por períodos sucesivos de un (1) mes. Las Suscripciones con compromiso son válidas por la duración del compromiso indicado en el Formulario de pedido correspondiente y son renovables por acuerdo tácito por períodos sucesivos de doce (12) meses.

2. Restricciones de uso de los Servicios

2.1. Uso abusivo

RINGOVER GROUP toma medidas específicas cuando sospecha un uso fraudulento o abusivo de sus Servicios. Por lo tanto, el Cliente debe asegurarse de que cada Usuario no supere los límites de uso detallados en los puntos 1, 2 y 3 del Anexo 4. Además, se aplicarán los demás límites y restricciones impuestos por RINGOVER GROUP en el punto 4 del Anexo 4.

2.2. Normativa aplicable

El Cliente se compromete a utilizar el Servicio de conformidad con la normativa local aplicable y a no utilizar ningún dispositivo o software para perturbar o intentar perturbar el buen funcionamiento del Servicio, en particular imponiendo una carga desproporcionada a las infraestructuras de RINGOVER GROUP.

3. Tarifas

3.1. Tarifas aplicables

Las tarifas aplicables son las vigentes en el momento de la Suscripción y corresponden a los precios indicados en el Formulario de pedido firmado por el Cliente o, en su defecto, en el sitio web www.ringover.fr en la página https://www.ringover.es/tarifas. Las tarifas y condiciones especiales aplicables figuran en el Formulario de pedido y en el Anexo 3 de las presentes condiciones. Las tarifas se indican en euros, francos suizos o libras esterlinas, sin impuestos, en función de la ubicación del Cliente en el momento de la Inscripción.

3.2. Modificación de las tarifas

RINGOVER GROUP se reserva el derecho de modificar sus tarifas en cualquier momento. RINGOVER GROUP informará al Cliente de cualquier disminución de las tarifas. En caso de aumento de las tarifas, RINGOVER GROUP informará al Cliente de los nuevos precios al menos un (1) mes antes de su entrada en vigor, mediante un mensaje enviado a la dirección de correo electrónico de contacto del Cliente. El uso continuado del Servicio o la no cancelación del mismo después de este período de un (1) mes constituirá para el Cliente una aceptación de las nuevas tarifas. Si el Cliente desea rescindir el contrato como consecuencia del aumento de la tarifa, no deberá abonar los gastos de rescisión anticipada.

Como excepción a lo anterior, el Cliente no tiene derecho a rescindir el Servicio si RINGOVER GROUP no es el responsable del aumento de las tarifas de SMS o de los minutos de telecomunicaciones.

En concreto, este será el caso cuando este aumento sea el resultado de lo siguiente:

  • una enmienda a la normativa de telecomunicaciones aplicable,
  • decisiones judiciales y/o administrativas,
  • un aumento de las tarifas de los operadores de telefonía que son socios de RINGOVER GROUP.

En este caso, RINGOVER GROUP notificará al Cliente lo antes posible.

4. Pago y facturación

4.1. Modalidades de pago

El pago del Servicio se realiza únicamente con tarjeta bancaria o adeudo directo. En el momento de la Suscripción, el Cliente debe facilitar sus datos bancarios y autorizar a RINGOVER GROUP a cargar automáticamente en su cuenta bancaria las sumas debidas por la ejecución del Servicio, de acuerdo con las presentes CGVS. Las cuotas mensuales se cargarán automáticamente en la fecha de aniversario de la Suscripción. Si el Cliente opta por pagos mediante adeudo directo SEPA, deberá facilitar a RINGOVER GROUP un mandato de autorización de adeudo directo SEPA. En cada factura que se envíe al Cliente, independientemente del método de transmisión (generalmente por medios electrónicos), se especificará que el pago se efectuará mediante adeudo directo SEPA de acuerdo con la fecha de vencimiento del adeudo directo indicado en la factura. Las Partes acuerdan explícitamente, como excepción a las normas del Consejo Europeo de Pagos (EPC) aplicables a los pagos mediante adeudo directo SEPA, que el proveedor de adeudo directo de RINGOVER GROUP enviará una notificación previa al Cliente por medios electrónicos al menos tres (3) días antes de la fecha efectiva del adeudo directo. Si el Cliente opta por realizar los pagos mediante adeudo directo del Reino Unido en libras esterlinas, deberá proporcionar a RINGOVER GROUP un mandato de autorización de adeudo directo del Reino Unido, que incluirá la información relativa a cada uno de estos adeudos directos. En cada factura que se envíe al Cliente, independientemente del método de transmisión (generalmente por medios electrónicos), se especificará que el pago se efectuará mediante adeudo directo del Reino Unido de acuerdo con la fecha de vencimiento del adeudo directo indicado en la factura. Las Partes acuerdan explícitamente que el proveedor de adeudo directo de RINGOVER GROUP enviará una notificación previa al Cliente por medios electrónicos al menos tres (3) días antes de la fecha efectiva del adeudo directo. Cualquier cambio relativo a las modalidades de adeudo directo del Reino Unido se notificará al Cliente al menos tres (3) días hábiles antes de dicho adeudo directo.

4.2. Números de servicio de valor añadido

En caso de que al Cliente se le asignen números de servicios de valor añadido que den lugar a pagos al Cliente, el Cliente deberá aceptar los términos del contrato marco de servicios de pago de Lemon Way tal como se establece (con sus pertinentes modificaciones futuras) en la página web de Lemon Way: https://www.lemonway.com/conditions-generales-dutilisation. La relación contractual resultante se concluye exclusivamente entre el Cliente y Lemon Way, y RINGOVER GROUP no forma parte de esta relación contractual.

Sin embargo, algunos números especiales no se pueden enrutar.

De conformidad con el artículo L.224-43 del Código de Consumo francés, el Cliente se compromete a facilitar al GRUPO RINGOVER el nombre del producto o servicio accesible en el número de servicios de valor añadido atribuido, la descripción del producto o servicio, el nombre del proveedor, su sitio web, si existe, la dirección del proveedor y la dirección o número de teléfono al que el consumidor puede dirigir sus posibles reclamaciones. Cualquier modificación de esta información deberá ser notificada previamente por el Cliente al GRUPO RINGOVER en la mayor brevedad posible.

El GRUPO RINGOVER se reserva el derecho de suspender el acceso al número de servicios de valor añadido y, posteriormente, rescindir el Contrato en caso de reincidencia, en los siguientes casos:

  • Si uno o más elementos de información, por ejemplo en https://www.infosva.org, faltan, son inexactos, no están actualizados o están incompletos;
  • Si no hay ningún producto o servicio real asociado a este número;
  • Si el producto o servicio asociado a este número es uno de los excluidos en virtud de las recomendaciones éticas del SVA de la AF2M.

4.3. Facturación y plazos de pago

Las facturas son pagaderas por adelantado y se emiten mensualmente en la fecha de aniversario de la Suscripción. Si se añaden Usuarios, las suscripciones correspondientes se facturarán a prorrata hasta la siguiente fecha de aniversario de la suscripción inicial. RINGOVER GROUP se reserva el derecho de realizar el pago mediante tarjeta bancaria o adeudo directo (excluyendo el adeudo directo SEPA o el adeudo directo del Reino Unido, cuyos regímenes se especifican en el artículo 4.1 anterior) en un plazo de treinta (30) días a partir de la fecha de emisión de la factura. El Cliente puede acceder a su factura en su área de cliente del sitio web Ringover.fr.

4.4. Penalizaciones por demora en el pago

Las penalizaciones por demora en el pago serán exigibles de pleno derecho. El tipo de interés aplicable para el cálculo de las penalizaciones será el tipo de interés oficial semestral del Banco Central Europeo vigente el 1 de enero o el 1 de julio, incrementado en diez (10) puntos. También deberá abonarse una indemnización fija de cuarenta euros (40 €) por gastos de cobro en el caso de cualquier retraso en el pago de conformidad con los artículos L. 441-10 y D. 441-5 del Código de Comercio francés. Asimismo, se precisa que RINGOVER GROUP se reserva la posibilidad de reclamar una indemnización complementaria en caso de recurrir a un profesional encargado de los recordatorios, los requerimientos y, en general, del cobro de sus deudas. En caso de que se rechace un adeudo directo/SEPA/adeudo directo del Reino Unido a cargo del Cliente, una suma adicional de 10 euros (10 €) sin impuestos o 10 libras (10 £) sin impuestos, dependiendo del método de adeudo directo elegido, se cargará en la cuenta bancaria del Cliente en el siguiente intento de adeudo directo.

4.5. Disputas

En caso de disputa sobre las cantidades facturadas por RINGOVER GROUP por el uso del Servicio, el Cliente deberá enviar una solicitud desde https://support.ringover.com dentro de los treinta (30) días siguientes a la fecha de emisión de la factura, indicando el número de la factura a la que se refiere la disputa. El Cliente sigue siendo responsable del pago en espera de un resultado. En caso de reducción de la factura en cuestión, RINGOVER GROUP emitirá un bono de crédito para el Cliente, que se deducirá de la siguiente factura tras el acuerdo entre las dos Partes.

5. Obligaciones de las Partes

5.1. Obligaciones de RINGOVER GROUP

RINGOVER GROUP se compromete a prestar el Servicio de conformidad con las presentes CGVS, el Anexo 1 (Descripción de los Servicios), el Formulario de pedido, el Anexo 5 (Nivel de Servicio), en los términos de una obligación de medios. Los Servicios se prestarán sin tener en cuenta el uso particular que el Cliente haga de los mismos, y con sujeción al cumplimiento por parte del Cliente de las obligaciones y restricciones establecidas en las presentes CGVS.

5.2. Obligaciones del Cliente

Bajo pena de rescisión del Contrato, el Cliente se compromete a (i) pagar los Servicios facturados de conformidad con el artículo 4 de las presentes condiciones, (ii) cooperar con RINGOVER GROUP y, en particular, sin limitación, a proporcionar toda la información requerida por RINGOVER GROUP a efectos de la prestación del Servicio e informar al GRUPO RINGOVER de cualquier cambio de dirección o identidad. El Cliente también es responsable del almacenamiento, la confidencialidad y el uso de los datos de identificación. En este sentido, si el Cliente tiene motivos para creer que alguien está utilizando sus datos de identificación o su cuenta, deberá informar inmediatamente a RINGOVER GROUP y cambiar su contraseña, sabiendo que RINGOVER GROUP no podrá ser considerado responsable en caso de divulgación de estos datos a terceros. El Cliente es responsable del uso de los Servicios, incluso por parte de los Usuarios, de conformidad con la normativa aplicable. Es responsabilidad exclusiva del Cliente informar a todos los Usuarios de las especificidades del servicio en relación con las llamadas de emergencia, especialmente en caso de utilización fuera de la ubicación geográfica indicada en el momento de la Suscripción.

6. Responsabilidad

6.1. Contenido del Cliente

RINGOVER GROUP no tiene ningún control sobre el Contenido del Cliente y, por lo tanto, no será responsable de la naturaleza o el contenido del Contenido del Cliente ni del uso que el Cliente haga de los Servicios. En particular, se especifica que el Cliente indemnizará a RINGOVER GROUP en caso de demanda o procedimiento iniciado por un tercero contra RINGOVER GROUP alegando que el uso del Servicio por parte del Cliente es fraudulento o abusivo o que de cualquier otro modo resultaría en una violación de la legislación aplicable o de los derechos de terceros. Se especifica que esta indemnización cubre, entre otras cosas, todos los costes judiciales, las indemnizaciones abonadas y los honorarios de los abogados.

6.2. Calidad y disponibilidad del Servicio

RINGOVER GROUP se compromete a prestar los servicios de conformidad con el artículo 5.1. Se precisa que la calidad de la comunicación en el marco de la utilización del Servicio depende de la calidad de la conexión a internet a través de la cual el Usuario accede a los Servicios y sobre la cual RINGOVER GROUP no tiene ningún control. RINGOVER GROUP no se responsabiliza de las interrupciones del Servicio derivadas de la conexión a internet a través de la cual el Usuario accede a los Servicios. Además, RINGOVER GROUP no garantiza la exactitud de la información obtenida o transmitida en el marco de la utilización de los Servicios. Se especifica que el Servicio podrá interrumpirse momentáneamente para realizar tareas de mantenimiento, actualizaciones o mejoras técnicas, o para modificar el contenido y/o la presentación del Servicio.

6.3. Exclusión de responsabilidad

RINGOVER GROUP no podrá ser considerado responsable de ningún fallo en la ejecución de los Servicios que se derive de un incumplimiento por parte del Cliente de los términos del artículo 5.2 de las presentes condiciones o de la intervención de un tercero que no sea un subcontratista de RINGOVER GROUP. Además, RINGOVER GROUP no será responsable de ningún perjuicio de orden financiero resultante de pérdidas económicas, coste de servicios de sustitución, pérdida de beneficios, pérdida de volumen de negocios, pérdida de pedidos, pérdida de clientes, pérdida o alteración del Contenido del Cliente y/o pérdida resultante de daños a la imagen o reputación, ya sean tales pérdidas resultado de daños directos o indirectos. Asimismo, y en cualquier caso, RINGOVER GROUP no será responsable de ningún perjuicio que no fuera previsible en el momento de la celebración del contrato y que no constituya una consecuencia inmediata y directa del incumplimiento del contrato.

6.4. Limitación de responsabilidad

Sin perjuicio de las exclusiones de responsabilidad establecidas en las cláusulas 6.1 a 6.3 anteriores, en ningún caso la responsabilidad de ninguna de las partes derivada o relacionada con la ejecución del Contrato excederá el importe total abonado por el Cliente en virtud del Formulario de pedido que dio lugar a la responsabilidad durante los doce meses anteriores al primer hecho que generó la responsabilidad. Esta limitación de responsabilidad no se aplica en modo alguno a las obligaciones de pago del Cliente.

7. Confidencialidad

7.1. Obligación de confidencialidad

La parte receptora de la Información Confidencial deberá, durante la Duración del Contrato y por un período de diez (10) años tras su terminación o expiración, mantener la confidencialidad de toda la Información Confidencial de la parte divulgadora que reciba. Asimismo, la parte receptora se abstendrá de utilizar la Información Confidencial de la parte divulgadora salvo en la medida necesaria para cumplir con sus obligaciones contractuales. Cada parte se compromete a asegurar y proteger la Información Confidencial de la otra parte con el mismo grado de cuidado con el que protege su propia Información Confidencial y se asegurará de que sus empleados se comprometen a mantener el mismo nivel de confidencialidad. Se especifica que la Información Confidencial no incluye información que sea o pase a ser de conocimiento público sin incumplimiento de los términos de este Contrato o que fuera conocida por la parte receptora antes de su divulgación por la parte divulgadora sin incumplimiento de los términos de este Contrato..

7.2. Divulgación forzosa

No obstante, la parte receptora podrá revelar la Información Confidencial de la parte divulgadora en la medida en que esté obligada a hacerlo por ley o por cualquier procedimiento judicial o administrativo, siempre que la parte receptora notifique previamente a la parte divulgadora dicha obligación (en la medida en que lo permita la ley).

8. Suspensión

8.1. Uso abusivo

En caso de un uso que incumpla las restricciones establecidas en el artículo 2.1, RINGOVER GROUP podrá suspender el paquete con llamadas ilimitadas por un período de 7 días. RINGOVER GROUP notificará al Cliente dicha suspensión. Transcurrido este plazo, y si el Cliente no ha remediado la situación, RINGOVER GROUP se reserva el derecho de rescindir de pleno derecho el Servicio.

8.2. Incumplimiento de las obligaciones de pago

En caso de rechazo del pago por parte del banco o de rechazo del pago por parte del Cliente, e independientemente del medio de pago elegido, RINGOVER GROUP hará un segundo intento de pago al cabo de un período de setenta y dos (72) horas a partir de este rechazo, y un tercer intento, si procede, al cabo de un período de setenta y dos (72) horas a partir del segundo intento. En caso de rechazo en el tercer intento, RINGOVER GROUP suspenderá inmediatamente el Servicio. Se indica explícitamente que las facturas pendientes seguirán siendo exigibles y que RINGOVER GROUP se reserva el derecho de proceder al cobro forzoso de sus deudas.

8.3. Ausencia de reembolso

Las cuentas suspendidas por RINGOVER GROUP no tendrán derecho a ningún reembolso o crédito durante el período de suspensión.

9. Rescisión

9.1. Rescisión de una Suscripción a iniciativa del Cliente

9.1.1. Clientes domiciliados en Francia

Suscripción mensual: El Cliente puede rescindir el contrato con un preaviso mínimo de un mes antes de la fecha de aniversario mensual de la suscripción enviando una solicitud de rescisión desde https://support.ringover.com. La fecha de rescisión efectiva será el mes siguiente a la rescisión en la fecha de aniversario mensual de la suscripción. No se reembolsarán los créditos ya adquiridos. El Cliente también podrá rescindir, en cualquier momento, los Accesos correspondientes a las Cuentas de Usuario de su elección desde su área de cliente, sin que pueda reclamar reembolso alguno a RINGOVER GROUP.

Suscripción anual: En caso de Suscripción a una oferta con compromiso de permanencia, el Cliente podrá rescindir su compromiso mediante la persona con autoridad para administrar la Cuenta, enviando una solicitud de rescisión desde https://support.ringover.com al menos tres (3) meses antes de que finalice la Duración de la Suscripción. En caso de rescisión anticipada antes de que finalice la Duración de la Suscripción vigente en ese momento, el Cliente deberá abonar unas tasas de rescisión anticipada equivalentes al importe de la última factura de la suscripción multiplicado por el número de meses que falten para que finalice la Duración de la Suscripción vigente en ese momento. En caso de rescisión anticipada en el plazo de un (1) mes, como consecuencia de un aumento de tarifas resultante de un cambio por iniciativa de RINGOVER GROUP, tal y como se describe en el artículo 3.2 del presente documento, el Cliente no estará obligado a pagar ninguna tasa de rescisión anticipada.

9.1.2. Clientes internacionales (domiciliados fuera de Francia)

Suscripción mensual: El Cliente podrá rescindir el contrato en cualquier momento hasta el día anterior a la fecha de aniversario de su suscripción enviando una solicitud de rescisión desde https://support.ringover.com.

Suscripción anual: En caso de suscripción a una oferta con compromiso de permanencia, el Cliente tiene la opción de rescindir su compromiso enviando una solicitud de rescisión desde https://support.ringover.com enviada al menos tres (3) meses antes de que finalice el período inicial o renovado. Todas las facturas y los cargos recurrentes deben abonarse hasta la fecha de rescisión. En caso de rescisión anticipada, el Cliente deberá abonar unos gastos de rescisión anticipada equivalentes al importe de la última factura de la suscripción multiplicado por el número de meses restantes hasta el final del período de compromiso inicial o del período de renovación tácita. Lo mismo se aplicará en caso de cancelación del Servicio por iniciativa de RINGOVER GROUP debido a una factura no pagada. En caso de rescisión anticipada en el plazo de un (1) mes, como consecuencia de un aumento de tarifas resultante de un cambio por iniciativa de RINGOVER GROUP, tal y como se describe en el artículo 3.2 del presente documento, el Cliente no estará obligado a pagar ninguna tasa de rescisión anticipada.

9.2. Rescisión por causa justificada

9.2.1. Incumplimiento sustancial

Cualquiera de las Partes podrá rescindir el presente Contrato o un Formulario de pedido en caso de incumplimiento sustancial por la otra Parte de una obligación esencial del presente Contrato, previa notificación por escrito a la otra Parte de dicho incumplimiento con treinta (30) días de antelación y si el incumplimiento no se subsana en dicho plazo. En particular, las obligaciones contenidas en el Artículo 2 (Restricciones de uso) y en el Artículo 5 (Obligaciones de las Partes) se considerarán obligaciones sustanciales.

9.2.2. Procedimiento colectivo

En la medida en que lo permita la ley y a menos que el administrador designado decida lo contrario, las Partes también podrán rescindir inmediatamente y mediante notificación por escrito el presente Contrato si la otra Parte es objeto de un procedimiento de liquidación o rectificación judicial (o cualquier otro procedimiento similar).

9.2.3. Indemnizaciones

En caso de rescisión del Contrato o de un Formulario de pedido a iniciativa de RINGOVER GROUP por impago de facturas, el Cliente adeudará al RINGOVER GROUP una indemnización igual al importe de la última factura multiplicado por el número de meses que resten hasta la finalización del período de compromiso inicial o del período de renovación tácita del/de los Formulario(s) de pedido de que se trate.

10. Portabilidad

10.1. Portabilidad entrante

Con sujeción a que sea técnicamente posible, al suscribirse al Servicio, el Cliente tiene la opción de realizar la portabilidad de uno o más números de teléfono existentes. El Cliente declara ser el legítimo titular de los números de teléfono para los que solicita la portabilidad. El Cliente declara haber sido informado de que la portabilidad de su número conlleva la baja de su línea anterior así como el cese de los servicios inicialmente asociados al número portado. En caso de interrupción de los servicios asociados, RINGOVER GROUP no se considerará responsable. Si el Cliente desea solicitar una nueva portabilidad a su operador original, deberá comunicarlo a RINGOVER GROUP antes de la fecha en la que se realice la portabilidad efectiva de su anterior número. RINGOVER GROUP solo iniciará la portabilidad solicitada del número del Cliente una vez que se hayan recibido todos los documentos solicitados al inscribirse en el Servicio. Cualquier archivo incompleto hará imposible ejecutar la portabilidad solicitada. La realización de la portabilidad del número del Cliente depende en parte del operador de la línea del Cliente. A tal efecto, en caso de incumplimiento de los plazos anunciados para la portabilidad, RINGOVER GROUP no se considerará responsable. Las portabilidades entrantes se realizan de lunes a viernes en un horario técnico impuesto por los operadores de la infraestructura, que se comunicará al Cliente con antelación. Cualquier solicitud de portabilidad entrante fuera de estas franjas horarias por parte del Cliente, si RINGOVER GROUP la acepta, estará sujeta a una facturación adicional por parte del Cliente. Se entenderá que la fecha de inicio del compromiso es el primer día del período facturado, según se indica en la primera factura.

10.2. Portabilidad saliente

En el caso de que su cuenta Ringover se cierre por cualquier motivo, el Cliente acepta que el número de llamada se pueda asignar después de un período de seis (6) meses a otro Cliente o para otro Servicio. Sin embargo, el Cliente podrá conservar su Número Ringover en caso de una solicitud de portabilidad saliente a otro operador. Esta solicitud deberá ser realizada por el nuevo operador del Cliente al menos treinta (30) días naturales antes de la finalización del período de Suscripción. Una vez que el período de Suscripción del Cliente haya expirado o la Suscripción haya sido rescindida, no se admitirá ninguna solicitud de portabilidad. La solicitud de portabilidad por parte del nuevo operador del Cliente dará lugar a la cancelación automática de la línea objeto de la portabilidad y de todos los servicios asociados. Para que la portabilidad saliente del Número Ringover sea aceptada, el Cliente deberá haber acreditado una dirección local válida en la zona geográfica del Número Ringover en cuestión a la hora de activar el Número Ringover. En caso de imposibilidad técnica para lograr la portabilidad saliente del Número Ringover o en caso de un funcionamiento incorrecto posterior a la portabilidad saliente del Número Ringover, RINGOVER GROUP no se considerará responsable.

11. Propiedad intelectual

11.1. Derechos de RINGOVER GROUP

Todos los derechos, incluidos los derechos de propiedad intelectual e industrial, en particular los derechos de autor, marcas y patentes, así como los nombres de dominio, secretos comerciales y los conocimientos técnicos relacionados con el contenido de los Servicios y los Servicios pertenecen a RINGOVER GROUP y estas CGVS no implican ninguna transferencia de derechos de propiedad sobre los Servicios y su contenido. El Cliente tiene derecho a utilizar los Servicios en los términos de estas CGVS durante la duración de la Suscripción.

11.2. Derechos del Cliente

El Cliente sigue siendo el propietario del Contenido del Cliente y debe tener los derechos necesarios sobre el mismo. Por la presente, el Cliente concede a RINGOVER GROUP, mientras duren los derechos sobre el Contenido del Cliente, una licencia no exclusiva, libre de regalías y de ámbito mundial, para utilizar el Contenido del Cliente con el fin de prestar los Servicios al Cliente o según se requiera en virtud de las presentes CGVS. El Cliente es el único responsable de la exactitud, calidad, integridad, legalidad, fiabilidad e idoneidad del Contenido del Cliente. Asimismo, el Cliente concede a RINGOVER GROUP una licencia no exclusiva, libre de regalías y de ámbito mundial, para utilizar las marcas del Cliente con el fin de promocionar su negocio y en campañas publicitarias en cualquier medio de comunicación.

El Cliente y el Usuario serán personalmente responsables de los derechos y obligaciones frente a las sociedades de gestión de derechos de autor, compositores, editores, productores y otros titulares de derechos, tratándose en particular de música en espera, incluida la puesta a disposición por el Servicio. RINGOVER GROUP excluye explícitamente cualquier responsabilidad al respecto.

12. Datos personales

En la medida en que el Contenido del Cliente proporcionado a RINGOVER GROUP contenga datos personales tal como se definen en el Reglamento General de Protección de Datos (Reglamento (UE) 2016/679) («RGPD») («Datos Personales»), las Partes acuerdan que este Acuerdo está sujeto al RGPD, así como a cualquier otra ley aplicable relacionada con el uso, recopilación, conservación, almacenamiento, seguridad, divulgación, transferencia u otro procesamiento de Datos Personales. Si la prestación de los Servicios por parte de RINGOVER GROUP da lugar al tratamiento de Datos Personales sujetos a las disposiciones del RGPD, las Partes acuerdan firmar el Apéndice de RINGOVER GROUP relativo al tratamiento de los datos («DPA»), que se incorporará y formará parte del presente Contrato.

13. Varios

13.1. Divisibilidad

Si una o más disposiciones de estas CGVS se consideran inválidas o inaplicables por cualquier motivo en aplicación de una ley, reglamento o a raíz de una decisión judicial, las demás disposiciones seguirán siendo aplicables.

13.2. Cláusula de supervivencia

Las cláusulas 4, 6, 7, 9, 11 y 13 seguirán vigentes tras la rescisión o expiración del presente Contrato.

13.3. Modificaciones

Los Servicios evolucionan constantemente para mejorar su uso por parte del Cliente. En consecuencia, y debido a esta evolución, estas CGVS y las condiciones de uso de los Servicios pueden cambiar. También pueden estar sujetos a cambios de acuerdo con la normativa aplicable. RINGOVER GROUP notificará al Cliente cualquier modificación un (1) mes antes de la fecha efectiva de la misma. En caso de modificaciones que afecten significativamente a los derechos y/u obligaciones del Cliente o al uso de los Servicios por parte del Cliente, este deberá aceptar la modificación o, en caso de no aceptarla, rescindir su Suscripción al Servicio en cuestión. Se especifica que no podrá haber rescisión si los cambios introducidos vienen impuestos por la normativa y/o si no afectan negativamente a los elementos sustanciales del Servicio. Se especifica que solo la última versión del Servicio estará disponible.

13.4. Fuerza mayor

En caso de fuerza mayor, las partes no serán responsables del cumplimiento o retraso en el cumplimiento de una o varias de las obligaciones contenidas en el presente contrato. Se aclara que este artículo no se aplica a las obligaciones de pago. Se consideran casos de fuerza mayor aquellos que suele reconocer la jurisdicción francesa y, en concreto, sin que esta lista sea restrictiva, las inclemencias meteorológicas excepcionales, las catástrofes naturales (en particular rayos, inundaciones, incendios), los fenómenos de origen electromagnético o eléctrico que perturben las redes, la saturación de las redes, las restricciones legales a la prestación de servicios de telecomunicaciones, además de los acontecimientos que hayan desencadenado la aplicación de planes locales o nacionales para mantener la continuidad de los servicios de telecomunicaciones.

13.5. Orden de prevalencia

El presente Contrato constituye el acuerdo completo entre RINGOVER GROUP y el Cliente en relación con el uso de los Servicios por parte del Cliente y sustituye a todos los acuerdos, propuestas o declaraciones escritas u orales en relación con su objeto. En caso de conflicto o incoherencia entre los siguientes documentos, el orden de prevalencia en orden descendente es el siguiente: (1) el Formulario de pedido aplicable, (2) cualquier anexo a este Contrato, (3) el cuerpo de este Contrato.

13.6. Cesión

RINGOVER GROUP tiene derecho a ceder este contrato, en particular pero no limitado a la cesión o transferencia de todo o parte de su negocio y/o activos. El Cliente deberá solicitar y obtener el consentimiento previo por escrito de RINGOVER GROUP para ceder o transferir el presente contrato.

13.7. Idioma

Las presentes CGVS están disponibles en varios idiomas, entendiéndose que en caso de litigio sobre la interpretación de las disposiciones entre las diferentes versiones, prevalecerá la versión francesa.

13.8. Legislación aplicable y jurisdicción competente

El presente acuerdo, así como cualquier litigio derivado del mismo o relacionado con él, se regirá exclusivamente por la legislación francesa. Los tribunales competentes dentro de la jurisdicción de la Audiencia Provincial de París (Cour d’Appel de Paris) en Francia tendrán jurisdicción exclusiva sobre cualquier disputa relacionada con este acuerdo, y cada parte consiente a la jurisdicción exclusiva de dichos tribunales.

Anexo 1 - Descripción de los Servicios RINGOVER

Ringover es un servicio de telefonía por internet (VoIP) destinado a profesionales, que permite a los empleados de una compañía recibir y hacer llamadas telefónicas directamente desde un navegador web (sin necesidad de instalar ningún software), una aplicación móvil o un teléfono SIP.

Ringover también permite que las llamadas al Número Ringover se desvíen automáticamente a un número de teléfono fijo o móvil y que se reciban y envíen faxes, en las condiciones que se definen a continuación.

El Servicio Ringover podrá utilizarse para realizar llamadas de emergencia (112) siempre que el país en cuestión lo permita y que el Cliente haya proporcionado a RINGOVER GROUP justificantes de su ubicación geográfica. Se entiende que el servicio de llamadas de emergencia no se garantiza desde números móviles.

Sólo se puede acceder a los números de móvil asignados por Ringover al Cliente desde un acceso móvil (teléfono móvil, módem 3G/4G/5G, etc.).

Con sujeción a su activación, el Servicio de Ringover puede utilizarse para realizar llamadas de emergencia locales (112, 17, 18, 115…), pero se recuerda al Cliente que las llamadas de emergencia realizadas a través de Ringover tienen una particularidad debido a que puede que estas comunicaciones no se encaminen en caso de una interrupción del servicio de voz sobre IP y que existe el riesgo de redirigir la llamada a un centro de llamadas de emergencia inadecuado y de enviar los servicios de emergencia al lugar equivocado, ya que Ringover por definición no conoce la ubicación exacta de la persona que marca el número de emergencia.

El servicio de transferencia a un número externo se cobra en función del destino (por ejemplo, a un número francés: 0,03 euros/min).

Para utilizar el servicio de fax, hace falta un número específico (a 5 euros sin impuestos/mes) asociado al usuario que recibirá el documento en su buzón. El envío de faxes se realiza a través de la interfaz Ringover, en el menú destinado a ese fin.

Una presentación de los Servicios está disponible en: https://www.ringover.es/funciones.

Puede ponerse en contacto con el servicio de atención al cliente y asistencia por teléfono o correo electrónico de lunes a viernes de 9.00 a 18.00 horas (cerrado los días festivos).

El Cliente también puede suscribirse a opciones de pago, excluidas del precio de la suscripción, directamente en el panel de control. Las opciones elegidas se facturarán a partir del mes siguiente a su suscripción. Algunas opciones pueden asignarse a un Acceso. En este caso, para los clientes con compromiso, cuando se suprima el Acceso, también se suprimirá la opción; para los clientes sin compromiso, estos tendrán la posibilidad de suprimir la opción en cualquier momento.

Para los clientes suscritos al Pack SMART, se aplica un máximo de 500 contactos distintos al mes para las llamadas salientes.

Anexo 1 bis - Descripción de los Servicios Cadence

RINGOVER GROUP ofrece a sus Clientes el Servicio Cadence, una herramienta de prospección multicanal que permite agrupar en una plataforma todos los intercambios del Usuario (SMS, correos electrónicos, llamadas, mensajes de LinkedIn, etc.) con prospectos y monitorizar todas las acciones realizadas durante la prospección.

Sus principales características son las siguientes:

  • Creación y gestión de secuencias de prospección multicanal (correo electrónico, SMS, llamadas, mensajes de LinkedIn, etc.).
  • Lista automática de tareas diarias para cada usuario y posibilidad de realizarlas directamente desde la interfaz de Cadence.
  • Integración con un CRM (lista disponible en https://www.ringover.es/cadence/integraciones).
  • Integración con herramientas del Usuario: herramienta de mensajería, extensión de LinkedIn, herramienta de enriquecimiento de datos, etc.
  • Panel de estadísticas.
  • Colección de plantillas.

Las tarifas del Servicio Cadence están disponibles en https://www.ringover.es/tarifas.

Anexo 1 ter - Descripción del servicio Empower

RINGOVER GROUP ofrece a sus clientes el servicio Empower, una herramienta de transcripción que utiliza Inteligencia Artificial para analizar las llamadas y sacar el máximo partido del registro de llamadas.

Sus prestaciones principales son las siguientes:

  • Resumen detallado de cada audio.
  • Resumen de llamadas mediante OpenAI.
  • Análisis y transcripción escrita de los audios.
  • Análisis del estado de ánimo del cliente durante la llamada.
  • Búsqueda de palabras clave en la transcripción.
  • Panel de estadísticas de las llamadas con filtros (tiempo de la intervención, interrupción, pausas en la conversación, monólogo, etc.).
  • Traducción de la llamada en 3 idiomas (francés, inglés y español).
  • Consejos sobre audio para mejorar sus futuros intercambios.

Las tarifas del Servicio Empower están disponibles en https://www.ringover.es/tarifas.

Anexo 2 - Requisitos técnicos

Antes de suscribirse, el Cliente debe asegurarse de que su operador de telefonía/internet o administrador de red le ofrece la posibilidad de recibir y realizar llamadas telefónicas directamente desde los navegadores web Firefox (versión 80 o superior) o Chrome (versión 80 o superior), una aplicación móvil o un teléfono SIP. De lo contrario, el uso del Servicio será imposible.

Es responsabilidad del Cliente asegurarse de que la instalación puesta a disposición de los Usuarios reúna las siguientes características:

  • una conexión a internet de buena calidad, con velocidad suficiente por Usuario;
  • dar prioridad a los flujos de voz sobre los flujos de datos en su red;
  • utilizar un equipo de acceso que respete la integridad de los mensajes SIP;
  • abrir los flujos hacia los puertos 443/tls, 5060/udp, 5060/tcp y 20000-22000/udp para RTP;
  • tener una RAM de al menos 6 Gb;
  • utilizar los códecs por orden de preferencia: OPUS, G711 (PCMA, PCMU).

RINGOVER GROUP llama especialmente la atención del Cliente sobre el hecho de que el protocolo MRCP no es compatible.

La accesibilidad al Servicio solo es posible con las últimas versiones de los navegadores web Chrome y Firefox. Para un uso óptimo, RINGOVER GROUP recomienda utilizar siempre la versión más reciente del navegador elegido.

Anexo 3 - Condiciones especiales y tarifas

Las tarifas de la suscripción están disponibles en el Formulario de pedido correspondiente o en la página https://wwww.ringover.es/tarifas.

1. Tipo de paquete según la Suscripción elegida

En el momento de la Suscripción, el Cliente tiene la posibilidad, siempre que cumpla los requisitos, de optar por un Acceso que incluya llamadas ilimitadas o por un Acceso facturado en función del consumo:

  • En caso de Suscripción al Acceso con llamadas ilimitadas, todos los Usuarios adscritos a la Cuenta de Cliente en virtud de los Accesos adquiridos por este disponen de un paquete de llamadas y envío de faxes ilimitados a los destinos indicados en la siguiente URL https://www.ringover.es/tarifas o en la página del Formulario de pedido «Tarifas de llamadas» y en lo sucesivo recogidos bajo el término «Zona 1» o «Incluidos». Los operadores telefónicos de algunos países europeos (Espacio Económico Europeo y Suiza) cobran recargos en función del país de origen de la llamada.
    Por lo tanto, para beneficiarse de las llamadas ilimitadas a los destinos del Espacio Económico Europeo Incluidos en el paquete, el Usuario debe llamar presentando un número de teléfono de uno de los países miembros del Espacio Económico Europeo. Si el Usuario presenta otro tipo de número de teléfono para llamar a un destino del Espacio Económico Europeo, la llamada se cobrará a la tarifa indicada en la URL https://www.ringover.es/tarifas.
    Asimismo, para beneficiarse de las llamadas ilimitadas a Suiza, Incluidas en el paquete, el Usuario debe llamar presentando un número de teléfono de Suiza. Si el Usuario presenta otro tipo de número de teléfono para llamar a Suiza, la llamada se cobrará a la tarifa indicada en la siguiente URL: https://www.ringover.es/tarifas.
    El paquete de llamadas ilimitadas está destinado a un uso tradicional de la telefonía comercial, en el contexto de una conversación interpersonal entre dos personas físicas. Los profesionales de las telecomunicaciones (operadores de telefonía, centros de llamadas, televentas, sociedades de prospección telefónica…) no pueden optar al paquete de llamadas ilimitadas. Además, para cualquier número móvil que no esté en el plan de numeración de la ARCEP, solo se garantiza el tráfico nacional interpersonal.
  • Para poder realizar o recibir llamadas no incluidas en este paquete ilimitado, el Cliente debe comprar previamente créditos de comunicación (prepago), que podrán ser utilizados por todos los Usuarios. Estos créditos son válidos durante toda la Duración de la Suscripción y no son reembolsables, intercambiables ni transferibles a otra Cuenta de Cliente.

La adición de cualquier nuevo Acceso y/o cualquier nuevo Número Ringover durante el período de vigencia del contrato dará lugar a la facturación de costes adicionales que se calcularán sobre la base de las tarifas indicadas en el Formulario de pedido o en el sitio web www.ringover.fr en la página https://www.ringover.es/tarifas.

La supresión de un Número Ringover asociado a una Cuenta Ringover con una Suscripción sin compromiso será gratuita. La supresión de un Número Ringover asociado a una Cuenta Ringover con una Suscripción con compromiso dará lugar a la facturación de un importe equivalente a seis (6) meses de tarificación para dicho Número Ringover. Sin embargo, la supresión del Número durante una asignación antes de su portabilidad o durante el período de prueba será gratuita para los Clientes con una Suscripción con o sin compromiso.

2. Condiciones aplicables al envío de SMS

El Servicio no permite el envío de SMS+, SMS de tarifa superior y SMS a destinos internacionales. Además, un SMS tiene una longitud máxima de ciento sesenta (160) caracteres cuando se compone de caracteres estándar de siete (7) bits, y de setenta (70) caracteres cuando se compone de caracteres Unicode. Los SMS se cobrarán según la tarifa indicada en la siguiente URL: https://wwww.ringover.es/tarifas.

3. Superación de los límites del paquete

Si se superan los límites del paquete, las llamadas se facturarán por segundo, de acuerdo con nuestras tarifas en vigor. Por ejemplo, para teléfonos fijos de Francia: tres céntimos de euro (0,03 euros) sin impuestos por minuto. En el caso de llamadas no incluidas en el paquete ilimitado, el Servicio se facturará por segundo desde el primer segundo, salvo en el caso de llamadas a números especiales.

4. Compromiso de volumen

El Cliente se compromete a no reducir el volumen de Accesos comprometidos suscritos durante la vigencia total del Contrato (ya se trate del número de Accesos suscritos en el formulario de pedido inicial o de los Accesos añadidos durante la ejecución del Contrato).

5. Revisión anual

Suscripción anual: RINGOVER GROUP se reserva el derecho de aumentar la tarifa de los Accesos y Números Ringover incluidos hasta un seis por ciento (6%) anual al finalizar el compromiso inicial o renovado.

Suscripción mensual: RINGOVER GROUP se reserva el derecho de aumentar la tarifa de Accesos y Números Ringover incluidos hasta un seis por ciento (6%) por año a partir de la fecha de aniversario de la firma de la Orden de Pedido.

El Cliente podrá ponerse en contacto con [email protected] al menos tres (3) meses antes de la fecha de renovación del compromiso o de la fecha aniversario de la firma de la Formulario de pedido si desea negociar los términos y/o condiciones de aplicación de la revisión anual de las tarifas.

6. Opciones de pago

La lista de opciones de pago, excluidas del precio de la suscripción, está disponible en el siguiente enlace: https://www.ringover.es/tarifas-add-ons.

Anexo 4 - Límites de uso del Servicio

1. Límite de llamadas cortas

Con el fin de evitar el envío masivo de spam y llamadas robotizadas desde el Servicio, el Cliente se asegurará de que, por término medio, todos los Usuarios no realicen más de 60 llamadas salientes (completadas o no) por Usuario y día de menos de quince (15) segundos de duración. Si el número medio de Usuarios en la cuenta alcanza este umbral tres o más veces en un mes, RINGOVER GROUP se reserva el derecho de suspender y/o cancelar el Servicio.

2. Superación de la tasa medio de uso del Servicio

Para cada Usuario, durante un período de tiempo determinado, la tasa de uso del Servicio es la proporción de tiempo durante el cual el Usuario está en comunicación con los interlocutores a los que ha llamado utilizando el Servicio. Así pues, la tasa media de uso del Servicio se define como la tasa media de uso del Servicio observada en un conjunto de Usuarios durante un período de tiempo determinado.

El uso del paquete de llamadas ilimitadas se considera razonable cuando la tasa media de uso del Servicio observada para todos los Usuarios vinculados a la Cuenta de Cliente es inferior a cinco (5) veces la tasa media de uso del Servicio, según lo observado en la base de Clientes de RINGOVER GROUP con un paquete de llamadas ilimitadas durante los últimos seis (6) meses.

3. Limitaciones del envío de SMS

En los países que lo permitan, el Usuario podrá beneficiarse de un Número Ringover de teléfono móvil reservado exclusivamente para uso interpersonal. No se garantiza la recepción de SMS de aplicaciones en un Número Ringover de teléfono móvil.

Si el número de SMS enviados menos el número de SMS recibidos es superior a cien (100), o si el número de SMS enviados en los últimos treinta (30) días es superior a tres mil (3000), o si en los últimos treinta (30) días el volumen de llamadas recibidas en el número de móvil es superior a tres mil (3000) minutos, o si en los últimos treinta (30) días el número de números diferentes a los que se envían los SMS es superior a quinientos (500).

4. Otras restricciones

La Cuenta de Usuario de cada Usuario solo puede ser utilizada por ese Usuario, desde el navegador web de su ordenador personal o desde su teléfono IP personal.

No se permite compartir ni utilizar de forma mutua la Cuenta de Usuario. En concreto, no se permite el uso de la Cuenta de Usuario como proveedor para el cobro y/o la finalización de llamadas y, específicamente, se prohíbe utilizar el Servicio para recibir o realizar llamadas con un conmutador telefónico, una centralita telefónica, una máquina de llamadas automáticas o un software de telefonía. La Cuenta de Usuario está limitada a una llamada simultánea por Usuario. En una opción de pago, el Usuario puede beneficiarse de canales de llamada adicionales.

Cuando el Cliente se beneficia de la opción SIP, cualquier uso del paquete de llamadas ilimitadas mediante dispositivos de tratamiento automatizado de llamadas (conmutador, PBX, marcador…) está estrictamente prohibido y se considera un fraude, lo que provocará la cancelación de pleno derecho del paquete de llamadas ilimitadas.

Dado que la normativa relativa a la grabación de las conversaciones telefónicas y su período de almacenamiento varía según los países/las zonas geográficas de que se trate, corresponde al Cliente y a los Usuarios, al considerar la posibilidad de activar esta opción, asegurarse de que es legal en lo relativo a las normas aplicables. Asimismo, se especifica que en determinados países el Usuario debe informar a sus interlocutores de la grabación de su conversación telefónica y del hecho de que pueden oponerse a dicha grabación en cualquier momento. El uso de esta opción de grabación es responsabilidad exclusiva del Cliente y los Usuarios del Servicio, que son los responsables de garantizar el cumplimiento de los reglamentos locales.

El período de prueba solo estará disponible para nuevos Usuarios y estará limitado a cinco (5) Accesos. El período de prueba incluye sesenta (60) minutos de comunicación por Usuario, excluidos los números de tarifa superior, los SMS y las comunicaciones internacionales.

Anexo 5 - Nivel de servicio

1. Principios generales

En este anexo se describen los diferentes niveles de prioridad de las solicitudes del Cliente al servicio de asistencia y las condiciones en las que se gestionan, que constituyen los Indicadores de Nivel de Servicio (INS), así como la tasa de disponibilidad del Servicio (SLA).

Definiciones:

  • P1 «Prioridad 1»: se refiere a una anomalía importante que imposibilita el uso de los Servicios en su totalidad.
  • P2 «Prioridad 2»: designa una anomalía de bloqueo en una funcionalidad importante.
  • P3 «Prioridad 3»: se refiere a una anomalía leve en una funcionalidad que no afecta de forma significativa al uso de los Servicios.

La cualificación que haga Ringover sobre el nivel de prioridad de la anomalía presentada prevalecerá en los objetivos de Nivel de Servicio y tendrá prioridad sobre cualquier cualificación del Cliente.

2. INS

En función del nivel que Ringover asigne a la solicitud, esta se comunicará internamente según un plan de acción que se define a continuación. Este plan de acción es aplicable durante las horas de trabajo de asistencia y se refiere únicamente a las plataformas de producción.

Tipo de prioridadObjetivos de admisión de la solicitudObjetivos y condiciones de gestión
P12 horasHora 1: El servicio de asistencia de nivel 1 cualifica la solicitud y recoge la información necesaria para el diagnóstico, y luego remite la solicitud al servicio de asistencia de nivel 2.
Horas 2 a 6: La asistencia de nivel 2 trabaja en la reproducción del problema y en su solución. Puede proporcionarse una solución provisional para reducir el nivel de criticidad. Se informa a los responsables de equipo de nivel 2 y de asistencia avanzada (nivel 3) sobre el incidente. A continuación, se puede ofrecer una solución definitiva mediante un parche, un paquete de servicios o una nueva versión.
Horas 6 a 8: Se informa del incidente al Director Técnico, al Jefe de Atención al Cliente y a los miembros del Comité de Dirección. Se forma un equipo de técnicos especialistas para resolver la situación de emergencia de manera eficiente.
P24 horasHora 1 a 2: El servicio de asistencia de nivel 1 cualifica la solicitud y recoge la información necesaria para el diagnóstico, y luego la remite al servicio de asistencia de nivel 2.
Día 1 y 2: Los equipos de asistencia de nivel 2 y de asistencia avanzada (nivel 3) se movilizan en colaboración con los equipos de desarrollo para proporcionar una solución provisional o definitiva.
P31 díaEl servicio de asistencia se hará cargo de la solicitud en un plazo máximo de una semana.

3. SLA

El Cliente puede comunicar a RINGOVER GROUP los Incidentes relacionados con la prestación del Servicio los siete (7) días de la semana y las veinticuatro (24) horas del día en la siguiente dirección: [email protected]. A continuación, RINGOVER GROUP se compromete a tomar todas las medidas oportunas, con la ayuda del Cliente, para solucionar el Incidente a la mayor brevedad.

Por ello, RINGOVER GROUP procurará restablecer el Servicio en el plazo de dos (2) horas desde la comunicación del Incidente por parte del Cliente, siendo el objetivo de RINGOVER GROUP garantizar una tasa mensual de disponibilidad del Servicio superior al noventa y nueve coma noventa y cinco por ciento (99,95 %), calculada tomando como base las comunicaciones de Incidentes transmitidas durante el mes de referencia. En caso contrario, RINGOVER GROUP pagará, a petición del Cliente, una indemnización liberatoria, en forma de bono de crédito en su próxima factura, cuyo importe será equivalente a:

  • el cinco por ciento (5 %) del importe de la factura emitida para el mes en cuestión si la tasa mensual de disponibilidad del Servicio está comprendida entre el noventa y nueve coma noventa y cinco por ciento (99,95 %) y el noventa y nueve coma cinco por ciento (99,5 %);
  • el diez por ciento (10 %) del importe de la factura emitida para el mes en cuestión si la tasa mensual de disponibilidad del Servicio está comprendida entre el noventa y nueve coma cinco por ciento (99,5 %) y el noventa y nueve por ciento (99 %);
  • el veinte por ciento (20 %) del importe de la factura emitida para el mes en cuestión si la tasa mensual de disponibilidad del Servicio es inferior al noventa y nueve por ciento (99 %);

siempre que la solicitud se haya realizado en el plazo de un (1) mes desde el Incidente.

Los SLA no se aplican al Servicio Empower que RINGOVER GROUP ofrece a sus Clientes.

Anexo 6 – Acuerdo de tratamiento de datos

El Acuerdo de tratamiento de datos está disponible en la siguiente URL: https://www.ringover.es/acuerdo-tratamiento-datos.

Version applicable as of 2024-02-22
Sumario

RINGOVER U.S. GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE AND SERVICES

THESE TERMS AND CONDITIONS (THIS “AGREEMENT”) SET FORTH THE TERMS AND CONDITIONS UNDER WHICH RINGOVER INC. REGISTERED IN THE STATE OF DELAWARE? WHOSE REGISTERED OFFICE IS LOCATED AT 185 ALEWIFE BROOK PARKWAY STE 210 CAMBRIDGE MA 02138 (“RINGOVER”), GRANTS TO THE CUSTOMER SET FORTH ON THE APPLICABLE PURCHASE ORDER (“CUSTOMER”, AND TOGETHER WITH RINGOVER, THE “PARTIES”, AND EACH, A “PARTY”) THE RIGHT TO USE RINGOVER’S SERVICES, WHICH SHALL BE SET FORTH IN FURTHER DETAIL IN THE APPLICABLE PURCHASE ORDER OR APPENDIX 1 ATTACHED TO THIS AGREEMENT (THE “SERVICES”). BY ACCESSING OR USING THE SERVICES, BY SIGNING AN PURCHASE ORDER OR OTHER WRITTEN AGREEMENT INCORPORATING THIS AGREEMENT, OR BY CLICKING A BUTTON OR CHECKING A BOX MARKED “I AGREE” (OR SOMETHING SIMILAR), YOU SIGNIFY AND AGREE THAT YOU HAVE READ, UNDERSTOOD, AND AGREE TO BE BOUND BY THE TERMS AND CONDITIONS OF THIS AGREEMENT. RINGOVER RESERVES THE RIGHT TO MODIFY THE TERMS OF THIS AGREEMENT PURSUANT TO THE TERMS HEREIN. This is a contract between Ringover and Customer. If Customer is a company, organization, or other entity, then you represent and warrant that you are an authorized representative of Customer with the authority to bind Customer to this Agreement, and that you agree to this Agreement on the entity’s behalf.

1. Definitions

  • (a) “Aggregated Statistics” means data and information related to Customer’s and its Authorized Users’ use of the Services that is used by Ringover in an aggregate and anonymized manner, including to compile statistical and performance information related to the provision and operation of the Services.
  • (b) “Authorized User” means each of Customer’s employees, consultants, contractors, and agents (i) who are authorized by Customer to access and use the Services under the rights granted to Customer pursuant to this Agreement and (ii) for whom access to the Services has been purchased hereunder.
  • (c) “Customer Data” means, other than Aggregated Statistics, information, data, and other content, in any form or medium, that is submitted, posted, or otherwise transmitted by or on behalf of Customer or any Authorized User through the Services.
  • (d) “Documentation” means Ringover’s user manuals, handbooks, and guides relating to the Services provided by Ringover to Customer either electronically or in hard copy form.
  • (e) “Purchase Order” means the purchase order provided by Ringover to the Customer, specifying the Service, subscriptions, and access to be made available to Customer and executed by the Parties.
  • (f) “Ringover IP” means the Services, the Documentation, and any and all intellectual property and other proprietary materials provided by or on behalf of Ringover to Customer or any Authorized User in connection with the foregoing. For the avoidance of doubt, Ringover IP includes Aggregated Statistics and any information, data, or other content derived from Ringover’s monitoring of Customer’s access to or use of the Services, but does not include Customer Data.

2. Access and Use

(a) Provision of Access

Subject to and conditioned on Customer’s payment of Fees and compliance with all other terms and conditions of this Agreement, Ringover hereby grants Customer a non-exclusive, non-transferable right to access and use the Services during the Term, solely for use by Authorized Users in accordance with the terms and conditions herein and the privacy policy available at https://www.ringover.com/privacy. Such use is limited to Customer’s internal business purposes. Ringover shall provide to Customer the necessary passwords and network links or connections to allow Customer to access the Services. The total number of Authorized Users will not exceed the number agreed to in writing by the Parties and subject to any appropriate adjustment of the Fees payable hereunder.

(b) Documentation License

Subject to the terms and conditions contained in this Agreement, Ringover hereby grants to Customer a non-exclusive, non-sublicensable, non-transferable license to use the Documentation during the Term solely for Customer’s internal business purposes in connection with its use of the Services.

(c) Use Restrictions

Customer shall not use the Services for any purposes beyond the scope of the access granted in this Agreement (including any and all appendices and exhibits attached hereto and incorporated herein). Customer shall not at any time, directly or indirectly, and shall not permit any Authorized Users to: (i) copy, modify, or create derivative works of the Ringover IP, in whole or in part; (ii) rent, lease, lend, sell, sublicense, assign, distribute, publish, transfer, or otherwise make available any Ringover IP, including on or in connection with the internet or any time-sharing, service bureau, software as a service, cloud, or other technology or service; (iii) reverse engineer, disassemble, decompile, decode, adapt, or otherwise attempt to derive or gain access to the source code of the Ringover IP, in whole or in part; (iv) bypass or breach any security device or protection used by the Ringover IP or access or use the Ringover IP other than by an Authorized User through the use of his or her own then-valid access credentials; (v) input, upload, transmit, or otherwise provide to or through the Ringover IP any information or materials that are unlawful or injurious, or contain, transmit, or activate any means any software, hardware, or other technology, device, or means, including any virus, worm, malware, or other malicious computer code, the purpose or effect of which is to (a) permit unauthorized access to, or to destroy, disrupt, disable, distort, or otherwise harm or impede in any manner any (1) computer, software, firmware, hardware, system, or network; or (2) any application or function of any of the foregoing or the security, integrity, confidentiality, or use of any data processed thereby; or (b) prevent Customer or any Authorized User from accessing or using the Ringover IP as intended by this Agreement; (vi) damage, destroy, disrupt, disable, impair, interfere with, or otherwise impede or harm in any manner the Ringover IP, or Ringover’s provision of services to any third party, in whole or in part; (vii) remove, delete, alter, or obscure any trademarks, specifications, Documentation, warranties, or disclaimers, or any copyright, trademark, patent, or other intellectual property or proprietary rights notices from any Ringover IP, including any copy thereof; or (viii) access or use any Ringover IP in any manner or for any purpose that infringes, misappropriates, or otherwise violates any intellectual property right or other right of any third party (including by any unauthorized access to, misappropriation, use, alteration, destruction, or disclosure of the data of any other Ringover customer), or that violates any applicable laws or regulations; or (ix) access or use any Ringover IP for purposes of competitive analysis thereof, the development, provision, or use of a competing software service or product or any other purpose that is to Ringover’s detriment or commercial disadvantage.

(d) Reservation of Rights

Ringover reserves all rights not expressly granted to Customer in this Agreement. Except for the limited rights and licenses expressly granted under this Agreement, nothing in this Agreement grants, by implication, waiver, estoppel, or otherwise, to Customer or any third party any intellectual property rights or other right, title, or interest in or to the Ringover IP.

(e) Suspension

Notwithstanding anything to the contrary in this Agreement, Ringover may temporarily suspend Customer’s and/or any of its Authorized Users’ access to any portion or all of the Services if: (i) Ringover reasonably determines that (A) there is a threat or attack on any of the Ringover IP; (B) Customer’s and/or any of its Authorized Users’ use of the Ringover IP disrupts or poses a security risk to the Ringover IP or to any other customer or vendor of Ringover; (C) Customer and/or any of its Authorized Users is using the Ringover IP for fraudulent or illegal activities; (D) subject to applicable law, Customer has ceased to continue its business in the ordinary course, made an assignment for the benefit of creditors or similar disposition of its assets, or become the subject of any bankruptcy, reorganization, liquidation, dissolution, or similar proceeding; (E) Customer or any of its Authorized Users has made a false or fraudulent declaration to Ringover or any legal or regulatory authority; or (F) Ringover’s provision of the Services to Customer or any of its Authorized Users is prohibited by applicable law; or (ii) any vendor of Ringover has suspended or terminated Ringover’s access to or use of any third-party services or products required for Ringover to provide the Services to Customer or to enable Customer to access the Services (any such suspension described in subclause (i) or (ii), a “Service Suspension”). Ringover shall use reasonable efforts to provide written notice of any Service Suspension to Customer and to provide updates regarding resumption of access to the Services following any Service Suspension. Ringover shall use commercially reasonable efforts to resume providing access to the Services as soon as reasonably practicable after the event(s) giving rise to the Service Suspension is cured or no longer exists. Ringover will have no liability for any damage, liabilities, losses (including any loss of data or profits), or any other consequences that Customer or any of its Authorized Users may incur as a result of a Service Suspension.

(f) Aggregated Statistics

Notwithstanding anything to the contrary in this Agreement, Ringover may monitor Customer’s use of the Services and collect and compile Aggregated Statistics. As between Ringover and Customer, all right, title, and interest in Aggregated Statistics, and all intellectual property rights therein, belong to and are retained solely by Ringover. Customer acknowledges that Ringover may compile Aggregated Statistics based on Customer Data input into the Services. Customer agrees that Ringover may (i) make Aggregated Statistics publicly available in compliance with applicable law, and (ii) use Aggregated Statistics to the extent and in the manner permitted under applicable law; provided that such Aggregated Statistics do not identify Customer or Customer’s Confidential Information.

(g) Portability

(i) Inbound

Subject to technical feasibility (to be determined in Ringover’s reasonable discretion), when subscribing to the Services, Customer may port one or more existing telephone numbers to the Services; provided that, for the avoidance of doubt, Customer is and shall be responsible for all fees and charges due and payable with respect to such telephone numbers prior to such portability . Each U.S. number ported in to Ringover must be associated with a U.S. physical address. Customer hereby represents and warrants that it is the legal owner of all telephone numbers for which Customer is requesting such portability, and acknowledges that it is aware that porting of telephone numbers entails termination of Customer’s previous telephone line and cessation of all services of its previous carrier, service provider or operator associated with such numbers. Customer acknowledges and agrees that Ringover shall have no liability for discontinuation of such previous associated services. If Customer wishes to cancel a porting request and remain a customer of its previous carrier, Customer must inform Ringover prior to the effective date on which the porting of the applicable number to Ringover is complete. Customer’s request shall only be initiated by Ringover once Ringover has received all requested documentation for Customer registration for the Services. Customer acknowledges and agrees that implementation of portability of Customer’s telephone numbers is dependent upon actions of the Customer’s then-current carrier, service provider or operator, and that Ringover shall have no liability for any delay in porting any number due to any cause other than Ringover’s own negligence or willful misconduct. Customer acknowledges and agrees that additional Fees may be charged by Ringover for fulfillment of portability requests outside normal business hours, if accepted by Ringover.

(ii) Outgoing

In the event of the termination of this Agreement or closure of Customer’s account with Ringover for any reason, if Customer does not request that Customer’s telephone numbers allocated to Customer by Ringover in connection with the Services (“Ringover Numbers”) be ported to a new carrier or service provider in accordance with this Section 2(g)(ii), then after a period of six (6) months following the termination of this Agreement or closure of the applicable account, Customer’s Ringover Numbers will be made available for assignment to other customers of Ringover. Subject to Customer’s compliance with all terms and conditions of this Agreement, Customer may request that some or all of the Ringover Numbers be ported out to another operator. Such porting request shall be submitted by the new operator at least thirty (30) calendar days prior to the end of the then-current Initial Term or Renewal Term; provided, that if termination or account closure will not coincide with the end of a Term, the new operator shall submit a porting request to Ringover as soon as practicable, but in no event later than the effective date of termination or account closure . Customer shall have no right to make an outgoing portability request after termination or expiration of its subscription to the Services. Upon Ringover’s completion of processing a portability request from another operator, Customer’s subscription to the Services and access to its Ringover Number shall be automatically terminated; provided that Customer shall be responsible for all costs of the Services up to the date of such termination. In order for outgoing portability of the Ringover Number to be accepted by Ringover, Customer must provide proof (to Ringover’s reasonable satisfaction) of a valid local address in the geographical area of the applicable Ringover Number when the Ringover Number was activated. Customer acknowledges and agrees that Ringover shall have no liability in connection with a telephone number subject to outgoing portability, including with respect to failure or subsequent malfunction thereof.

3. Customer Responsibilities

(a) General

Customer is responsible and liable for all uses of the Services and Documentation resulting from access provided by Customer, directly or indirectly, whether such access or use is permitted by or in violation of this Agreement. Without limiting the generality of the foregoing, Customer is responsible for all acts and omissions of all Authorized Users, and any act or omission by an Authorized User that would constitute a breach of this Agreement if taken or omitted by Customer will be deemed a breach of this Agreement by Customer. Customer shall use reasonable efforts to make all Authorized Users aware of this Agreement’s provisions as applicable to each such Authorized User’s use of the Services, and shall cause Authorized Users to comply with such provisions. Customer shall cooperate with Ringover and its designees as necessary and reasonably requested in order to enable the provision of the Services, and Customer shall provide all information required by Ringover with respect thereto. As between the Parties, Customer shall be responsible for storage, confidentiality and use of its and its Authorized Users’ IDs and passwords. If Customer has reason to believe that a third party is using any of its or its Authorized Users’ identification details or account without authorization, it must immediately inform Ringover and change its password(s) accordingly. Ringover shall not be liable in the event of disclosure of such data to any third parties.

(b) Proof of Identity

Customer shall ensure that the person subscribing to the Services on its behalf proves their identity and their capacity to act and represent Customer to Ringover’s reasonable satisfaction and to the extent required by applicable law and regulations.

(c) Technical Requirements

Prior to receiving the Services, Customer must implement, and throughout the Term, Customer shall maintain the technical requirements set forth on Appendix 2 attached to this Agreement.

4. Fees and Payment

(a) Fees

Customer shall pay Ringover the fees (“Fees”) as mutually agreed upon by the Parties herein (including Appendix 3 to this Agreement attached hereto) without offset or deduction, which shall correspond to the prices set forth on the applicable Purchase Order, or if none, as set forth on https://www.ringover.com/pricing. Ringover may add new services for additional fees and charges, add or amend fees and charges for existing services, at any time in its sole discretion. Any changes to Fees shall become effective in the billing cycle following notice of such change to Customer as provided in this Agreement. Invoices are payable in arrears and issued on a monthly basis. If additional Authorized Users are added at any time during the Term, Customer shall be invoiced on a pro rata basis for such additional Authorized Users on the next applicable invoice. If Customer fails to make any payment when due, without limiting Ringover’s other rights and remedies: (i) Ringover may charge interest on the past due amount at the rate of 1.5% per month calculated daily and compounded monthly or, if lower, the highest rate permitted under applicable law; (ii) Customer shall reimburse Ringover for all costs incurred by Ringover in collecting any late payments or interest, including attorneys’ fees, court costs, and collection agency fees; and (iii) if such failure continues for 15 days or more, Ringover may suspend Customer’s and its Authorized Users’ access to any portion or all of the Services until such amounts are paid in full.

(b) Automatic Renewal of Subscription Fees

IF CUSTOMER SIGNS UP FOR A SUBSCRIPTION TO THE SERVICES, THE CORRESPONDING FEES WILL AUTOMATICALLY RENEW EVERY MONTH ON A CONTINUOUS BASIS UNLESS AND UNTIL CUSTOMER NOTIFIES RINGOVER OF CUSTOMER’S INTENT TO CANCEL SUCH SUBSCRIPTION, WHICH SHALL WILL BE EFFECTIVE IN THE MONTH FOLLOWING SUCH NOTICE. UNLESS AND UNTIL RINGOVER RECEIVES ANY SUCH NOTICE, CUSTOMER’S SUBSCRIPTION AND ALL CORRESPONDING FEES WILL AUTOMATICALLY RENEW, AND CUSTOMER AUTHORIZES RINGOVER AND ANY AND ALL AUTHORIZED THIRD PARTY PAYMENT PROVIDERS (WITHOUT NOTICE TO YOU, UNLESS REQUIRED BY APPLICABLE LAW) TO CHARGE THE APPLICABLE SUBSCRIPTION FEES AND ANY TAXES, USING ANY ELIGIBLE PAYMENT METHOD ON RECORD FOR CUSTOMER.

(c) Payment Information

Customer shall make all payments hereunder in US dollars on or before each due date mutually agreed upon by the Parties by credit card or debit. All information that Customer provides in connection with the Service must be accurate, complete, and current. Customer agrees to pay all charges incurred by Authorized Users of Customer’s credit card, debit card, or other payment method used in connection with the Service at the Fees then currently in effect.

(d) Taxes

All Fees and other amounts payable by Customer under this Agreement are exclusive of taxes and similar assessments. Customer is responsible for all sales, use, and excise taxes, and any other similar taxes, duties, and charges of any kind imposed by any federal, state, or local governmental or regulatory authority on any amounts payable by Customer hereunder, other than any taxes imposed on Ringover’s income.

5. Confidential Information

From time to time during the Term, either Party may disclose or make available to the other Party information about its business affairs, products, confidential intellectual property, trade secrets, third-party confidential information, and other sensitive or proprietary information, whether orally or in written, electronic, or other form or media/in written or electronic form or media, and whether or not marked, designated, or otherwise identified as “confidential” (collectively, “Confidential Information”). Confidential Information does not include information that, at the time of disclosure is: (a) in the public domain; (b) known to the receiving Party at the time of disclosure; (c) rightfully obtained by the receiving Party on a non-confidential basis from a third party; or (d) independently developed by the receiving Party. The receiving Party shall not disclose the disclosing Party’s Confidential Information to any person or entity, except to the receiving Party’s employees who have a need to know the Confidential Information for the receiving Party to exercise its rights or perform its obligations hereunder. Notwithstanding the foregoing, each Party may disclose Confidential Information to the limited extent required (i) in order to comply with the order of a court or other governmental body, or as otherwise necessary to comply with applicable law, provided that the Party making the disclosure pursuant to the order shall first have given written notice to the other Party and made a reasonable effort to obtain a protective order; or (ii) to establish a Party’s rights under this Agreement, including to make required court filings. On the expiration or termination of the Agreement, the receiving Party shall promptly return to the disclosing Party all copies, whether in written, electronic, or other form or media, of the disclosing Party’s Confidential Information, or destroy all such copies and certify in writing to the disclosing Party that such Confidential Information has been destroyed. Each Party’s obligations of non-disclosure with regard to Confidential Information are effective as of the effective date of this Agreement and will expire ten (10) years from the date first disclosed to the receiving Party; provided, however, with respect to any Confidential Information that constitutes a trade secret (as determined under applicable law), such obligations of non-disclosure will survive the termination or expiration of this Agreement for as long as such Confidential Information remains subject to trade secret protection under applicable law.

6. Intellectual Property Ownership; Feedback

(a) Ringover IP

Except as expressly set forth hereunder in Section 2, nothing in this Agreement grants any right, title, or interest in or to (including any license under) any Ringover IP, whether expressly, by implication, estoppel, or otherwise. Customer acknowledges and agrees that all right, title, and interest in and to the Ringover IP is and will remain with Ringover.

(b) Customer Data; Marks

Ringover acknowledges that, as between Ringover and Customer, Customer owns all right, title, and interest, including all intellectual property rights, in and to the Customer Data. Customer represents and warrants that it has and will for the Term have all necessary rights to make the Customer Data available to Ringover as set forth in this Agreement. Customer is solely responsible for, and Ringover shall have no liability with respect to, the accuracy, quality, integrity, legality, reliability and suitability of the Customer Data. Customer hereby grants to Ringover a non-exclusive, royalty-free, sublicenseable, transferable, worldwide license to reproduce, distribute, and otherwise use and display the Customer Data and perform all acts with respect to the Customer Data as may be necessary for Ringover to provide the Services to Customer, and a non-exclusive, perpetual, irrevocable, royalty-free, sublicenseable, transferable, worldwide license to reproduce, distribute, modify, and otherwise use and display Customer Data to create and use Aggregated Statistics. Customer also hereby grants Ringover a non-exclusive, royalty-free, worldwide license to use and display trademarks, service marks, and logos of Customer in connection with promoting Ringover’s business and in advertising campaigns.

(c) Feedback

If Customer or any of its Authorized Users, employees or contractors sends or transmits any communications or materials to Ringover by mail, email, telephone, or otherwise, suggesting or recommending changes to the Ringover IP, including without limitation, new features or functionality relating thereto, or any comments, questions, suggestions, or the like (collectively, “Feedback”), Ringover is free to use such Feedback irrespective of any other obligation or limitation between the Parties governing such Feedback.

7. Text Messaging; Autodialed Calls and Texts

Customer expressly agrees that it will obtain all consents required by law from any person contacted by Customer through the Services using written, electronic, or verbal means, including by manual dialing, emails, leaving prerecorded or artificial voice messages or using an automatic telephone dialing system to call or text any person’s mobile cellular telephone numbers, as necessary to complete transactions requested by such persons and to service its and their accounts and as the law allows. Without limiting the generality of the foregoing, Customer will not contact any phone numbers that are registered on any federal or state Do-Not-Call/Do-Not-email registry unless it obtains the consent of the contacted party, or as otherwise permitted by such registries. Customer may enroll third parties to receive recurring SMS/text messages from Customer, including text messages about account-related news and alerts or marketing and promotional offers for Customer’s products and services. Customer will provide such parties with clear notice that by enrolling in Customer’s SMS/text messaging service, each such party agrees to receive text messages from Customer to its provided mobile phone numbers, and certifies that such mobile numbers are true and accurate and that such parties are authorized to enroll the designated mobile numbers to receive such texts. Customer shall obtain each such person’s explicit acknowledgement and agreement that texts may be sent using an automatic telephone dialing system and that standard message and data rates apply prior to using any automatic dialing system. Customer shall further notify all such persons that consent to receive SMS/text messages is not required as a condition of purchase of any Customer product or service. Ringover is not responsible for any delays that Customer may experience upon sending or receiving text messages. Customer shall permit any person to unsubscribe from text messages at any time, reply STOP, QUIT, END, CANCEL, or UNSUBSCRIBE to any text message received from Customer, and Customer shall so notify all recipients of its text messages. Customer shall obtain all such persons consent that following such a request to unsubscribe, such person may receive one final text message confirming such request.

8. Warranty Disclaimer

CUSTOMER ACKNOWLEDGES AND AGREES THAT THE RINGOVER IP IS PROVIDED “AS IS” AND RINGOVER HEREBY DISCLAIMS ALL WARRANTIES, WHETHER EXPRESS, IMPLIED, STATUTORY, OR OTHERWISE. RINGOVER SPECIFICALLY DISCLAIMS ALL IMPLIED WARRANTIES OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE, TITLE, AND NON-INFRINGEMENT, AND ALL WARRANTIES ARISING FROM COURSE OF DEALING, USAGE, OR TRADE PRACTICE. RINGOVER MAKES NO WARRANTY OF ANY KIND THAT THE RINGOVER IP, OR ANY PRODUCTS OR RESULTS OF THE USE THEREOF, WILL MEET CUSTOMER’S OR ANY OTHER PERSON’S REQUIREMENTS, OPERATE WITHOUT INTERRUPTION, ACHIEVE ANY INTENDED RESULT, BE COMPATIBLE OR WORK WITH ANY SOFTWARE, SYSTEM, OR OTHER SERVICES, OR BE SECURE, ACCURATE, COMPLETE, FREE OF HARMFUL CODE, OR ERROR FREE. WITHOUT LIMITING THE FOREGOING, ANY INFORMATION PROVIDED BY RINGOVER IN CONNECTION WITH THE SERVICES IS FOR INFORMATIONAL PURPOSES ONLY AND SHOULD NOT BE CONSTRUED AS PROFESSIONAL ADVICE. NO ACTION SHOULD BE TAKEN BASED UPON INFORMATION CONTAINED IN THE SERVICES, AND CUSTOMER SHOULD SEEK INDEPENDENT PROFESSIONAL ADVICE FROM A PERSON WHO IS PROFESSIONALLY LICENSED OR QUALIFIED IN THE APPLICABLE AREA.

9. Indemnification

Customer shall indemnify, hold harmless, and, at Ringover’s option, defend Ringover from and against any and all losses, damages, liabilities, costs (including attorneys’ fees) (“Losses”) resulting from any resulting from any claim, suit, action, or proceeding (“Claim”) that, the Customer Data, or any use of the Customer Data in accordance with this Agreement, violates, infringes or misappropriates any intellectual property rights, privacy rights or other rights of another person or entity, and any Claims based on Customer’s or any Authorized User’s (i) negligence or willful misconduct; (ii) use of the Services in a manner not authorized by this Agreement; (iii) use of the Services in combination with data, software, hardware, equipment, or technology not provided by Ringover or authorized by Ringover in writing; or (iv) modifications to the Services not made by Ringover, provided that Customer may not settle any Claim against Ringover unless Ringover consents to such settlement, and further provided that Ringover will have the right, at its option, to defend itself against any Claim or to participate in the defense thereof by counsel of its own choice. Ringover shall promptly notify Customer in writing of any Claim for which Ringover believes it is entitled to be indemnified pursuant to this Section 9. In the event of any Claim, Ringover shall reasonably cooperate with Customer at Customer’s sole cost and expense. Customer shall promptly assume control of the defense and shall employ counsel reasonably acceptable to Ringover to handle and defend the same, at Customer’s sole cost and expense. Ringover may participate in and observe the proceedings at its own cost and expense with counsel of its own choosing. Customer shall not settle any Claim on any terms or in any manner that adversely affects the rights of Ringover without Ringover’s prior written consent. If Customer fails or refuses to assume control of the defense of such Claim, Ringover shall have the right, but no obligation, to defend against such Claim, including settling such Claim after giving notice to Ringover, in each case in such manner and on such terms as Ringover may deem appropriate. Ringover’s failure to perform any obligations under this Section 9 will not relieve the Customer of its obligations under this Section 9.

10. Limitations of Liability

IN NO EVENT WILL Ringover BE LIABLE UNDER OR IN CONNECTION WITH THIS AGREEMENT UNDER ANY LEGAL OR EQUITABLE THEORY, INCLUDING BREACH OF CONTRACT, TORT (INCLUDING NEGLIGENCE), STRICT LIABILITY, AND OTHERWISE, FOR ANY: (a) CONSEQUENTIAL, INCIDENTAL, INDIRECT, EXEMPLARY, SPECIAL, ENHANCED, OR PUNITIVE DAMAGES; (b) INCREASED COSTS, DIMINUTION IN VALUE OR LOST BUSINESS, PRODUCTION, REVENUES, OR PROFITS; (c) LOSS OF GOODWILL OR REPUTATION; (d) USE, INABILITY TO USE, LOSS, INTERRUPTION, DELAY, OR RECOVERY OF ANY DATA, OR BREACH OF DATA OR SYSTEM SECURITY; OR (e) COST OF REPLACEMENT GOODS OR SERVICES, IN EACH CASE REGARDLESS OF WHETHER RINGOVER WAS ADVISED OF THE POSSIBILITY OF SUCH LOSSES OR DAMAGES OR SUCH LOSSES OR DAMAGES WERE OTHERWISE FORESEEABLE. IN NO EVENT WILL RINGOVER’S AGGREGATE LIABILITY ARISING OUT OF OR RELATED TO THIS AGREEMENT UNDER ANY LEGAL OR EQUITABLE THEORY, INCLUDING BREACH OF CONTRACT, TORT (INCLUDING NEGLIGENCE), STRICT LIABILITY, AND OTHERWISE EXCEED THE TOTAL AMOUNTS PAID TO Ringover UNDER THIS AGREEMENT IN THE ONE YEAR PERIOD PRECEDING THE EVENT GIVING RISE TO THE CLAIM.

11. Term and Termination

(a) Term

This Agreement begins on the date indicated on the applicable Purchase Order by Customer, and unless terminated earlier pursuant to this Agreement’s express provisions, will continue in effect for the initial term set forth in the applicable Purchase Order (the “Initial Term”). Thereafter, this Agreement will automatically renew for additional successive renewal terms set forth in the applicable Purchase Order (each, a “Renewal Term”, and together with the Initial Term, the “Term”) unless earlier terminated pursuant to this Agreement’s express provisions or either Party gives the other Party written notice of non-renewal at least ninety (90) days prior to the expiration of the then-current Initial Term or Renewal Term (Customer must send a termination request, in accordance with the previous terms, from https://support.ringover.com).

(b) Termination

In addition to any other express termination right set forth in this Agreement:

  • (i) Ringover may terminate this Agreement, effective on written notice to Customer, if Customer: (A) fails to pay any amount when due hereunder, and such failure continues more than 15 days after Ringover’s delivery of written notice thereof; or (B) breaches any of its obligations under Section 2(c) or Section 5;
  • (ii) either Party may terminate this Agreement, effective on written notice to the other Party, if the other Party materially breaches this Agreement (provided that any breach by Customer of Section 2 or 3 shall be deemed material breaches), and such breach: (A) is incapable of cure; or (B) being capable of cure, remains uncured 30 days after the non-breaching Party provides the breaching Party with written notice of such breach; or
  • (iii) either Party may terminate this Agreement, effective immediately upon written notice to the other Party, if the other Party: (A) becomes insolvent or is generally unable to pay, or fails to pay, its debts as they become due; (B) files or has filed against it, a petition for voluntary or involuntary bankruptcy or otherwise becomes subject, voluntarily or involuntarily, to any proceeding under any domestic or foreign bankruptcy or insolvency law; (C) makes or seeks to make a general assignment for the benefit of its creditors; or (D) applies for or has appointed a receiver, trustee, custodian, or similar agent appointed by order of any court of competent jurisdiction to take charge of or sell any material portion of its property or business.

(c) Effect of Expiration or Termination

Upon expiration or earlier termination of this Agreement, Customer shall immediately discontinue use of the Ringover IP and, without limiting Customer’s obligations under Section 5, Customer shall delete, destroy, or return all copies of the Ringover IP and certify in writing to the Ringover that the Ringover IP has been deleted or destroyed. No expiration or termination will affect Customer’s obligation to pay all Fees that may have become due before such expiration or termination or entitle Customer to any refund.

In the event of early termination before the then current Subscription Term, the Customer will be liable for early termination fees equal to the amount of the last invoice for the subscription multiplied by the number of months remaining until the end of the then current Subscription Term. The same shall apply in the event of termination of the Service at the initiative of RINGOVER GROUP due to an unpaid invoice.

(d) Survival

This Section 11(d) and Sections 1, 2(g), 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11(c) and 12 survive any termination or expiration of this Agreement. No other provisions of this Agreement survive the expiration or earlier termination of this Agreement.

12. Miscellaneous

(a) Entire Agreement

This Agreement, together with any other documents incorporated herein by reference, constitutes the sole and entire agreement of the Parties with respect to the subject matter of this Agreement and supersedes all prior and contemporaneous understandings, agreements, and representations and warranties, both written and oral, with respect to such subject matter. In the event of any inconsistency between the statements made in the body of this Agreement and any other documents incorporated herein by reference, the following order of precedence governs: (i) first, this Agreement; and (ii) second, any other documents incorporated herein by reference.

(b) Notices

All notices, requests, consents, claims, demands, waivers, and other communications hereunder (each, a “Notice”) must be in writing and addressed to the Parties at the addresses set forth on the first page of this Agreement (or to such other address that may be designated by the Party giving Notice from time to time in accordance with this Section). All Notices must be delivered by personal delivery, nationally recognized overnight courier (with all fees pre-paid), facsimile or email (with confirmation of transmission), or certified or registered mail (in each case, return receipt requested, postage pre-paid). Except as otherwise provided in this Agreement, a Notice is effective only: (i) upon receipt by the receiving Party; and (ii) if the Party giving the Notice has complied with the requirements of this Section.

(c) Force Majeure

In no event shall Ringover be liable to Customer, or be deemed to have breached this Agreement, for any failure or delay in performing its obligations under this Agreement, if and to the extent such failure or delay is caused by any circumstances beyond Ringover’s reasonable control, including but not limited to acts of God, flood, fire, earthquake, epidemic, pandemic, explosion, war, terrorism, invasion, riot or other civil unrest, strikes, labor stoppages or slowdowns or other industrial disturbances, or passage of law or any action taken by a governmental or public authority, including imposing an embargo.

(d) Amendment and Modification; Waiver

No amendment to or modification of this Agreement is effective unless it is in writing and signed by an authorized representative of each Party. No waiver by any Party of any of the provisions hereof will be effective unless explicitly set forth in writing and signed by the Party so waiving. Except as otherwise set forth in this Agreement, (i) no failure to exercise, or delay in exercising, any rights, remedy, power, or privilege arising from this Agreement will operate or be construed as a waiver thereof, and (ii) no single or partial exercise of any right, remedy, power, or privilege hereunder will preclude any other or further exercise thereof or the exercise of any other right, remedy, power, or privilege.

(e) Severability

If any provision of this Agreement is invalid, illegal, or unenforceable in any jurisdiction, such invalidity, illegality, or unenforceability will not affect any other term or provision of this Agreement or invalidate or render unenforceable such term or provision in any other jurisdiction. Upon such determination that any term or other provision is invalid, illegal, or unenforceable, the Parties shall negotiate in good faith to modify this Agreement so as to effect their original intent as closely as possible in a mutually acceptable manner in order that the transactions contemplated hereby be consummated as originally contemplated to the greatest extent possible.

(f) Governing Law; Submission to Jurisdiction

This Agreement is governed by and construed in accordance with the internal laws of the State of New York without giving effect to any choice or conflict of law provision or rule that would require or permit the application of the laws of any jurisdiction other than those of the State of New York. Any legal suit, action, or proceeding arising out of this Agreement or the licenses granted hereunder will be instituted exclusively in the federal courts of the United States or the courts of the State of New York in each case located in the city of New York and County of New York, and each Party irrevocably submits to the exclusive jurisdiction of such courts in any such suit, action, or proceeding.

(g) Assignment

Customer may not assign any of its rights or delegate any of its obligations hereunder, in each case whether voluntarily, involuntarily, by operation of law or otherwise, without the prior written consent of Ringover. Any purported assignment or delegation in violation of this Section will be null and void. No assignment or delegation will relieve the assigning or delegating Party of any of its obligations hereunder. This Agreement is binding upon and inures to the benefit of the Parties and their respective permitted successors and assigns.

(h) Export Regulation

Customer acknowledges and understands that the Services may be subject to export control laws and regulations. Customer agrees to comply with all applicable export and re-export control and trade and economic sanctions laws, including the Export Administration Regulations maintained by the U.S. Department of Commerce, trade and economic sanctions maintained by the U.S. Treasury Department’s Office of Foreign Assets Control (“OFAC”), and the International Traffic in Arms Regulations maintained by the U.S. State Department. Neither Customer, nor any person to which Customer make the Services available or that is acting on Customer’s behalf, or, any of Customer’s subsidiaries, or any of its or their directors, officers or employees, or any person owning 50% or more of your equity securities or other equivalent voting interests, is (a) a person on the List of Specially Designated Nationals and Blocked Persons or any other list of sanctioned persons administered by OFAC or any other governmental entity, or (b) a national or resident of, or a segment of the government of, any country or territory for which the United States maintains trade and economic sanctions or embargoes. Customer shall comply with all applicable federal laws, regulations, and rules, and complete all required undertakings (including obtaining any necessary export license or other governmental approval), that prohibit or restrict the export or re-export of the Services or any Customer Data outside the US.

(i) US Government Rights

Each of the Documentation and the software components that constitute the Services is a “commercial product” as that term is defined at 48 C.F.R. § 2.101, consisting of “commercial computer software” and “commercial computer software documentation” as such terms are used in 48 C.F.R. § 12.212. Accordingly, if Customer is an agency of the US Government or any contractor therefor, Customer only receives those rights with respect to the Services and Documentation as are granted to all other end users, in accordance with (a) 48 C.F.R. § 227.7201 through 48 C.F.R. § 227.7204, with respect to the Department of Defense and their contractors, or (b) 48 C.F.R. § 12.212, with respect to all other US Government users and their contractors.

(j) Equitable Relief

Each Party acknowledges and agrees that a breach or threatened breach by such Party of any of its obligations under Section 5 or, in the case of Customer, Section 2(c), would cause the other Party irreparable harm for which monetary damages would not be an adequate remedy and agrees that, in the event of such breach or threatened breach, the other Party will be entitled to equitable relief, including a restraining order, an injunction, specific performance, and any other relief that may be available from any court, without any requirement to post a bond or other security, or to prove actual damages or that monetary damages are not an adequate remedy. Such remedies are not exclusive and are in addition to all other remedies that may be available at law, in equity, or otherwise.

Appendix 1 – Description of Services

Ringover is a professional internet telephony (VoIP) service, which allows company employees to receive and make phone calls directly from a web browser (without a software to install), a mobile application or a SIP phone.

Ringover also allows calls to the Ringover Number to be automatically forwarded to a landline or mobile phone number and to receive and send faxes, under the conditions defined below.

The Ringover Service may be used to make emergency calls provided that the country concerned is eligible and that Customer has provided Ringover with its physical location in accordance with this Agreement. Customer acknowledges and agrees that this emergency call service is not provided from mobile numbers. In the U.S., emergency services are only available for Customers with U.S. telephone numbers linked to a physical U.S. address(es). Customers located in the U.S. that do not have U.S. telephone numbers will not be able to access emergency services in the U.S. In Canada, emergency services are only available for Customers with Canadian numbers linked to a physical Canadian address(es). Customers located in Canada that do not have Canadian telephone numbers will not be able to access emergency services in Canada.

The provision of emergency services is conditioned on Customer providing Ringover with accurate location data, call back number, valid address or any other information required and requested by Ringover for each Ringover number/DID assigned to Customer in order to provide the emergency services. Customer shall provide this information in a timely manner and in a format required or requested by Ringover. Customer shall update this information whenever necessary to reflect changes. The Parties understand and acknowledge that should Customer fail to provide any such information, Ringover may not be able to provide the emergency services, in whole or in part. Customer agrees to release indemnify and defend Ringover and all of its affiliates, subsidiaries, employees, shareholders, agents, vendors, and representatives from any and all claims that may arise from Customer’s failure to satisfy this section including resulting from the failure of Customer to provide a correct or updated address to Ringover.

Subject to activation, the Services can be used to make local emergency calls, but Customer acknowledges that emergency calls made via the Services may not be routed if the VoIP service is interrupted, that there is a risk that the call will be redirected to an inappropriate emergency call center, and that the emergency services may be sent to the wrong location, acknowledging that Ringover does not know the exact location of the person dialing the emergency number.

Without limiting the generality of the foregoing, Customer acknowledges that the 911/E911 services available through VoIP services are different from 911/E911 services offered through traditional telephone lines. In particular, by signing the Purchase order, Customer represents, warrants and covenants that it has read and understood, and agrees to, the following restrictions or limitations on 911 calling using the Services, and that it will provide clear and conspicuous notice to all users of the Services under Customer’s account (regardless of whether such users are Authorized Users, guests, invitees or other third parties who may use the Services) of the same:

  • a. RINGOVER 911/E911 SERVICES MAY NOT OPERATE DURING A POWER OUTAGE. In the event of a power outage, the system will lose power causing loss of voice and data Service, including access to 911/E911 services. Once power service is restored, Customer may be required to reset or reconfigure its equipment before being able to use the Services to contact 911 services. Customer is responsible for providing a sufficient uninterruptible backup power supply if it wishes to ensure continued operation of electrical equipment in the event of a power outage.
  • b. RINGOVER 911/E911 SERVICES WILL NOT OPERATE IF A BROADBAND CONNECTION IS DISRUPTED OR IF EITHER CUSTOMER’S BROADBAND SERVICE OR RINGOVER’S SERVICE HAS BEEN SUSPENDED FOR ANY REASON, INCLUDING, FOR EXAMPLE, NON- PAYMENT. Once Customer’s broadband connection and/or Ringover Services have been restored, Customer may be required to reset or reconfigure its equipment before being able to use the Services to contact 911 services.
  • c. CUSTOMER AND EACH USER MUST PROVIDE RINGOVER WITH ITS CORRECT PHYSICAL LOCATION, AND UPDATE SUCH LOCATION WHENEVER A NUMBER IS USED FROM A LOCATION OTHER THAN THE PREVIOUSLY-REGISTERED LOCATION, OR 911/E911 SERVICES CALLS MAY BE ROUTED TO EMERGENCY PERSONNEL WHO WILL NOT BE ABLE TO ASSIST. Customer must register with Ringover the physical location (a “Registered Location”) of each telephone number used with the Services at the time of Service Activation and Customer or the affected user must update the Registered Location at the time that a number under Customer’s account is used to access or use the Services from a new location. It is the Customer’s responsibility to enter, verify and validate the Registered Location information for each number under its account. Assistance may be obtained through app or customer service. Such Registered Location shall include, at a minimum, the street address, floor and unit/suite/apartment/room number at which the Service is being used. Customer agrees to ensure that the Registered Location of each number used under its account is correct and to update, or require its users to update, immediately the Registered Location whenever the physical location of at which the Service is being used by such user changes. Location changes may take up to 48 hours for the location change to be reflected in Ringover’s records. During that time, the calls may not reach any emergency service provider or may not reach the correct emergency services provider. Customer acknowledges and agrees that updates may incur a fee, and Customer agrees to pay all such fees as invoiced by Ringover. Customer further acknowledges and understands that any location information passed to emergency personnel by Ringover will be based upon the Registered Location provided by Customer or a user to Ringover.
  • d. 911/ E911 SERVICES CALLS MAY BE DELAYED OR DROPPED DUE TO NETWORK INSTABILITY. Due to network congestion or problems, calls to 911/E911 services made using the Services may be dropped, in which case the user will not be connected to emergency services, or 911 calls may take longer to connect than 911 calls made using traditional telephone service.
  • e. EMERGENCY PERSONNEL MAY NOT BE EQUIPPED TO RECEIVE E911 CALLS. The local emergency call taker receiving the 911 call may not have a system configured for E911 services or be able to capture and/or retain number or location information. Therefore, the emergency call taker may not know the phone number or physical location of the user making the 911 call which may delay or prevent emergency services. Due to technical factors in network design and in the event of network congestion there is a possibility that a 911 call will produce a busy signal, will experience unexpected answering wait times and/or take longer to answer than 911 calls placed via traditional, wireline 911 services.

Customer represents and warrants that they are aware of the details of emergency calls made via Ringover’s Services and has informed all of Authorized Users thereof.

Customers whose Services involve multiple phone lines, seats, DIDs, trunks, channels or similar end user access points will designate a location (including email and/or mobile phone number) to receive notification whenever a 911 call is placed using Customer’s Services, and at which an employee, contractor or other person(s) designated by Customer is likely to see such notification 24/7/365. Customer will ensure that such information remains up-to-date in its account and applicable system software or hardware, and shall notify Ringover promptly upon any change in such information.

Customer will be responsible for managing and directing the configuration and operation of any multi-line, multi-trunk or multi-channel voice Service ordered by Customer. Without limiting the generality of the foregoing, Customer will be responsible for managing its use of the Services and its operation of all equipment and devices used with the Services in accordance with all applicable laws. Customer’s obligations shall include, without limitation, (i) designating one or more administrators who are authorized to order seats, channels, trunks, lines or other modifications to the Service, or to reconfigure hardware used with the Services; (ii) determining the number of lines, seats, channels, trunks and or DID numbers required for Customer’s needs, the assignment and re-assignment of lines, seats, channels, trunks and/or DID numbers among its Authorized Users, changes in the number, location or other characteristics of lines, seats, channels or trunks required; and (iii) the day-to-day operations of the Services.

Customer acknowledges and agrees that a separate telephone number DID must be purchased and assigned for each user of the Service that may access the Service from any non-fixed device or from any location other than Customer’s address to place outbound calls to the public switched telephone network in order for 911 services to function properly for such user.

Ringover advises Customer to maintain a means of accessing traditional 911/E911 emergency services from all Customer locations and take appropriate measures and precautions to ensure such emergency services are available to Customer and callers at Customer’s premises.

Transfer service to an external number shall be charged according to the destination.

To use the fax service, Customer must have a dedicated number associated with its Authorized User who will receive the document on its mailbox. Sending faxes is done via the Ringover interface in the dedicated menu.

The Services are presented at https://www.ringover.com/features.

Customer service and support can be contacted by phone or email from Monday to Friday from 9 am to 6 pm and on Saturday from 9:30 am to 1:30 pm.

Customer can also subscribe to chargeable options, excluded from the subscription rate, directly on Ringover’s dashboard. The chosen options will be invoiced from the month following its subscription. Some options may be assigned to a specific Customer use account. In this case, for committed customers, when access is removed, the option will also be terminated, while for uncommitted customers, this option may be removed at any time.

Appendix 1(a) - Description of Cadence Services

Ringover offers Customer the “Cadence” Services, which comprise access to a multi-channel prospecting tool that enables all Authorized Users’ exchanges (SMS, emails, calls, LinkedIn messages) with prospects to be grouped together in a platform and all the actions carried out during prospecting to be monitored.

Main features of the “Cadence” Services include the following:

  • Creation and management of multi-channel prospecting sequences (e-mail, SMS, calls, LinkedIn messages).
  • Automatic list of daily tasks for each user and the possibility to perform them directly from the Cadence interface.
  • CRM integration (list available at https://www.ringover.com/cadence/integrations).
  • Integration with user tools: messaging tool, LinkedIn extension, data enrichment tool, etc.
  • Statistics dashboard.
  • Template collection.

The prices for the Cadence Service are available at https://www.ringover.com/pricing.

Appendix 1(b) - Description of Empower Services

RINGOVER GROUP offers its Customers the Empower Service, a transcription tool that uses Artificial Intelligence to analyze your calls and take full advantage of your call history.

The main features are as follows:

  • Overview of each audio with details.
  • Summary of calls made by Open AI.
  • Analysis and written transcription of audios.
  • Analysis of customer’s mood during the call.
  • Search for keywords in transcription.
  • Dashboard of call statistics with filters (talk time, interruption, gaps in the conversation, monologue•).
  • Translation of calls in 3 languages (French, English and Spanish).
  • Tips on audios to improve your future exchanges.

The prices for the Empower Service are available at https://www.ringover.com/pricing.

Technical Requirements

Customer shall ensure that, throughout the Term, its telephone/internet operator or network administrator (as applicable) offers Customer the possibility of receiving and making telephone calls directly from Firefox (minimum version 80) or Chrome (minimum version 80) internet browsers, a mobile application or a SIP phone in order to be able to use the Services.

Customer must to ensure that the installation made available to Authorized Users has the following characteristics:

  • a good quality Internet connection, with sufficient speed per user;
  • the prioritization of voice flows over data flows on its network;
  • the use of access equipment that respects the integrity of SIP messages;
  • opening of flows to ports 443/tls, 5060/udp, 5060/tcp and 20000-22000/udp for RTP;
  • have at least 6 GB of RAM;
  • the use of codecs in the following order of preference: OPUS, G711 (PCMA, PCMU).

For the avoidance of doubt, MRCP protocol is not supported by the Services.

Customer acknowledges and agrees that accessibility to the Services is only possible with the latest versions of the Chrome and Firefox web browsers. For optimal use, Ringover recommends use of the latest version of the applicable browser.

Appendix 3 - Special terms and conditions and Prices

Subscription rates for Services shall be as set forth on the applicable Purchase Order or if not set forth on the Purchase Order, at https://www.ringover.com/pricing.

1. Type of package according to the chosen Subscription

When subscribing to the Services, Customer may, provided they are eligible, opt for unlimited calls or for billing on a consumption basis:

In the event of a subscription for Services with unlimited calls, all Authorized Users shall receive access to an unlimited call and fax sending package to the destinations accessible at the following URL https://www.ringover.com/pricing or as set forth on the appliable Purchase Order. Such package with unlimited calls is limited to traditional business telephony use, in the context of an interpersonal conversation between two individuals. In order to make or receive calls not included in this unlimited package, Customer must first purchase prepaid call credits, which can be used by its Authorized Users. These credits are valid for the Term and are non-refundable, non-exchangeable and non-transferable to another customer account. The addition of any access to Services or Ringover Numbers during the Term will give rise to additional charges which will be calculated on the basis of the prices indicated on the applicable Purchase Order, or if not set forth on such Purchase Order, at https://www.ringover.com/pricing.

Deletion of a Ringover Number associated with a Customer account with no commitment will be free of charge. Deletion of a Ringover Number associated with a Ringover Account with a committed subscription to Services will result in the invoicing of an amount equal to six (6) months of applicable Fes. Deletion of a Ringover Number during an assignment prior to its portability or during a test period as mutually agreed upon by the Parties will be free of charge for Customer.

2. Conditions applicable to the sending of SMS

The Service does not allow the sending of SMS+, premium SMS and SMS to international destinations. Furthermore, an SMS has a maximum length of 160 characters when composed of standard 7-bit characters, and 70 characters when composed of Unicode characters. The SMS will be charged at the rate indicated at the following URL:https://www.ringover.com/pricing.

3. Exceeding the package

If Customer exceeds its use limitations for the Services, calls will be charged per second, according to Ringover’s current rates. With respect to calls not included in a Customer’s unlimited package, Services will be invoiced per second from the first second, except in the case of calls to special numbers as set forth by Ringover.

4. Volume commitment

Customer shall not reduce the volume of committed subscriptions to the Services during the Term (whether with respect to the initial subscription set forth on the applicable Purchase Order or additional subscriptions added during the Term).

5. Annual revision

Annual subscription: RINGOVER reserves the right to increase the price of the Access and Ringover Numbers included by up to six percent (6%) per year at the end of the initial or renewed commitment.

Monthly subscription: RINGOVER reserves the right to increase the price of the Access and Ringover Numbers included by up to six percent (6%) per year from the anniversary date of the signing of the Purchase Order.

The Customer may contact [email protected] at least three (3) months before the date of renewal of the commitment of the anniversary date of the signing of the Purchase Order if it wishes to negotiate the terms and/or conditions af application of the annual price revision.

6. Add-ons

The list of add-ons to the Services available for additional Fees is available at https://www.ringover.com/add-ons-prices.

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